اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اسکان ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی خبر داد

بازدید از یک‌هزار واحد اقامتی در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون اسکان ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب از یک‌هزار و 117 واحد اقامتی طی 10 روز در خراسان‌رضوی بازدید شد.

بازدید از یک‌هزار واحد اقامتی در خراسان‌رضوی

سید جواد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: ستاد تسهیلات دائمی زائران خراسان‌رضوی در راستای تجمیع همه نیروهای دولتی و خصوصی مشهد و خراسان‌رضوی در راستای ارائه خدمات رفاهی و سایر نیازمندی‌های زائران در مشهد به شکل سیستماتیکی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: از تمامی نهادهای مربوطه که به نوعی در ارتباط با مسئله زائران هستند درخواست شده تا نماینده عالی رتبه سازمان مطلوب را به این ستاد معرفی کنند.

موسوی عنوان کرد: در رأس هشت کمیته این ستاد، رؤسای سازمان‌ها قرار دارند و وظایفی در ارتباط با زائران بر عهده آن‌ها است که باید تا سال آینده به انجام برسانند.

معاون اسکان ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی عنوان کرد: این ستاد دائماً بر عملکرد وظایف هشت کمیته تسهیلاتی زائران نظارت دارد.

وی در ارتباط با وظایف عمده ستاد دائمی تسهیلات زائران خراسان‌رضوی، عنوان کرد: نظارت بر کلیه تأسیسات گردشگری و واحدهای اقامتی، پاسخگویی به کلیه شکایات زائران، تهیه گزارش‌های آماری از ورود و خروج زائران به خراسان‌رضوی، راه‌اندازی کمپ‌های موقت و سالن‌ها برای اقامت زائران پیاده،‌ تجهیز و آماده‌سازی واحدهای اقامتی و پذیرایی خراسان‌رضوی و همچنین دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی از جمله وظایف این ستاد به حساب می‌آید.

موسوی ادامه داد: ساماندهی زائران پیاده با استفاده از کمپ‌های موقت و سالن‌ها و همچنین آماده‌سازی واحدهای اقامتی در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران در نظر گرفته شده است.

وی در ارتباط با خدماتی که برای زائران پیاده در دهه پایانی صفر در سال‌ جاری صورت گرفت اظهار داشت: در محورهای مبادلاتی خراسان‌رضوی چادرهایی برای ارائه خدمات و همچنین پایگاه‌های استقبال از زائر استقرار داشتند.

معاون اسکان ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی تأکید کرد: در این مدت، ستاد تسهیلات دائمی زائران، نظارت بر واحد‌های اقامتی و گردشگری را راه‌اندازی کرده بود و با استفاده از 20 بازرس در حدود یک‌هزار و 117 فقره از واحدهای اقامتی را طی 10 روز بازدید کردند.

وی با اشاره به تجهیز تمامی هتل‌ها به نمازخانه در راستای مقابله با بحران اسکان زائران، خاطر نشان کرد: برای اسکان و پذیرایی از زائران خراسان‌رضوی تاکنون تیم‌های نظارت بر محورهای هفتگانه در خراسان‌رضوی نیز تشکیل شده و واحدهای بین‌راهی و مساجد نیز برای اسکان موقت زائران تجهیز شده‌ است.

موسوی ادامه داد: تجهیز و ساماندهی رباط سنگبست، رباط خاکستری و رباط طرق از مجموعه فعالیت‌های این ستاد در این ایام بوده که در راستای استراحت و اسکان موقت زائران پیاده مورد استفاده قرار گرفته است و هر شب حدود یک‌هزار و 800 نفر از زائران در این رباط‌ها اسکان داشتند.

معاون اسکان ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی ادامه داد: ستاد تسهیلات زائران با همکاری اداره کل آموزش ‌و پرورش خراسان‌رضوی و اداره ورزش و جوانان و همچنین اداره اوقاف خراسان‌رضوی به تجهیز 86 مدرسه، چهار سالن ورزشی و 46 حسینیه برای اسکان زائران پیاده پیش‌بینی شده بود.

انتهای‌پیام/70018/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول