اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‎رضوی خبر داد

افزایش 12 درصدی تشرف زائران به مشهد الرضا طی دهه پایانی ماه صفر

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‎رضوی از افزایش 12 درصدی تشرف زائرین پیاده به مشهد طی دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

افزایش 12 درصدی تشرف زائران به مشهد الرضا طی دهه پایانی ماه صفر

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن واحدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ورود خیل مشتاقان زیارت امام هشتم(ع) به مشهد مقدس طی این مدت، ستاد تسهیلات سفر زائران استان، شامل 10 کمیته از اربعین حسینی سال جاری تاکنون، در راستای برنامه‎ریزی و ساماندهی سرویس دهی و پذیرایی از زائران، فعال بوده و بر عملکرد دستگاه‎های خدمت‌رسان نظارت داشته است.

وی از افزایش 12 درصدی تشرف زائران پیاده به مشهد الرضا طی دهه پایانی ماه صفر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: تا عصر روز گذشته، 136 هزار زائر پیاده در قالب 888 کاروان به مشهد مقدس وارد شده‎اند.

وی با اشاره به حضور همه گروه‎های سنی در میان شیفتگان و دلسوختگان امام هشتم(ع) که با پای پیاده طی مسیر کردند، گفت: 62 درصد از زائران پیاده مرد، 38 درصد زن و 70 درصد مجموع این تعداد جوانان بودند، همچنین مسن‎ترین زائر پیاده، 85 ساله و از هم استانی‎های اهل جوین بوده است.

واحدی به عزیمت زائران پیاده از نقاط مختلف میهن اسلامی به شهر مشهد برای حضور در آیین‎های عزاداری حرم مطهر رضوی(ع) اشاره و عنوان کرد: دور‎ترین مبدأ حرکت زائران پیاده، شهرستان بم بود که سفر آنها مدت 32 روز به طول انجامید، علاوه بر این ده‎ها هیئت عزاداری از شهرستان‎های گرگان، مینودشت، کلاله و گنبد کاووس با پای پیاده به سوی مشهدالرضا(ع)، حرکت کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه 7 هزار و 958 نفر خدمه در طول مسیر و داخل شهر مشهد به زائران پیاده خدمت نمودند، گفت: از مجموع زائران پیاده، 34 هزار نفر که بدون هماهنگی قبلی برای اسکان وارد مشهد شدند، در 65 مرکز اقامتی ساماندهی شده و استقرار یافتند و مابقی نیز از بدو حرکت برای سکونت خود برنامه‎ریزی کرده بودند.

وی در ادامه از رشد چشمگیر سفر شیفتگان امام هشتم(ع) در این ایام از طریق وسایل نقلیه خبر داد و اظهار کرد: تعداد 2 میلیون و 309 هزار نفر طی هشت روز گذشته، از طریق وسایل نقلیه عمومی شامل؛ حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و همچنین خودروهای شخصی به مشهد سفر کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نشانگر رشد 12/5 درصدی در این حوزه است.

واحدی گفت: در مدت یاد شده، روزانه 160 پرواز عادی در فرودگاه بین‎المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام شد و طی دو روز گذشته نیز با توجه به نیازها،30 پرواز فوق‌العاده صورت گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بازگشت زائران به موطن خود با استفاده از نیازسنجی‌های صورت گرفته در این حوزه، افزود: از اربعین حسینی تا 20 دی ماه، روزانه 72 رام قطار با ظرفیت 35 هزار نفر به مشهد اختصاص یافته بود که در سه روز پایانی ماه صفر، 24 رام قطار دیگر با ظرفیت 20 هزار نفر به آن افزوده شد.

واحدی با بیان اینکه 10 رام از قطارهای فوق‌العاده به بازگشت زائران پیاده اختصاص یافته، گفت: تاکنون به 5 هزار زائر جهت عزیمت به شهرستان‎های جوین، جغتای، خوشاب، فیروزه، نیشابور و سرخس سرویس داده شده و سرویس‌دهی همچنان ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه یک‌هزار دستگاه اتوبوس نیز به منظور بازگشت زائران پیاده به شهر خود در نظر گرفته شده بود، اعلام کرد: تا این لحظه، 90 هزار نفر مسافر در قالب 4 هزار و 500 اتوبوس از شهر مشهد خارج و سرویس‌دهی در این حوزه نیز تا عزیمت همگی زائران به موطن خود، ادامه می‎یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با عنوان اینکه از سوی بخش امداد و درمان استان برای سرویس‌دهی به زائران طی این مدت، برنامه‎ریزی ویژه‎ای صورت گرفته بود، گفت: از مجموع زائران پیاده، 3 هزار و 874 نفر طی مسیر دچار آسیب‌دیدگی شدند که از سوی کادر پزشکی، درمانی، مورد مداوا قرار گرفتند.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول