اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی:

ارائه خدمات به زائران پیاده بسیار ناچیز است

خبرگزاری فارس: عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر خدماتی که به زائران پیاده داده می‌شود بسیار ناچیز است به ویژه در توقف‌گاه‌ها باید امکانات رفاهی بهتری برای زائران ارائه شود.

ارائه خدمات به زائران پیاده بسیار ناچیز است

نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با زائران پیاده اظهار کرد: در چند سال اخیر فرهنگ پیاده‌روی و حرکت مردم در ایام شهادت حضرت رضا(ع) به سوی مشهد به وجود آمده است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی افزود: چون حرکت زائران پیاده جریان نوپایی است و زائران مسیرهای متفاوتی را طی می‌کنند تا به مقصد برسند باید برای سهولت مسیر اقدامات و برنامه‌ریزی انجام شود.

پژمانفر تمهیدات رفاهی زائران را به چند دسته تقسیم کرد و گفت: تمهیدات امنیتی در طول مسیر نسبت به حوادث جاده‌ای که جان زائران را به مخاطره می‌اندازد یکی از موضوع‌های مهمی است که باید در برنامه مسئولان قرار گیرد؛ همچنین ایستگاه‌های بین راهی با امکانات مناسب برای استراحت زائران ایجاد شود.

وی تاکید کرد: در مسیرهای حرکت زائران پیاده برنامه‌های فرهنگی در قالب جزوه و گفت‌وگوهای بین راهی معرفتی و دینی که کمک به بالا رفتن روحیه معنوی تا رسیدن به مقصد می‌شود گذاشته شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر خدماتی که به زائران پیاده داده می‌شود بسیار ناچیز است به ویژه در توقف‌گاه‌ها باید امکانات رفاهی بهتری برای زائران ارائه شود.

پژمانفر در ارتباط با برنامه‌های مجلس شورای اسلامی برای رفاه زائران پیاده اظهار کرد: برای رفاه زائران پیاده صحبتی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح شده و دولت نیز در این امر کمک می‌کند.

وی افزود: انتظار اینکه تمام فعالیت‌هایی که از سال‌های گذشته توسط مردم انجام شده مانند ارائه خدمات به زائران پیاده، با دریافت ردیف و اعتبار دیگر خدمت‌رسانی درستی انجام می‌شود اشتباه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مردم کشور خدمت به زائران امام رضا(ع) در طول سالیان را به صورت‌های مختلف انجام داده‌اند و این موضوع را فرصت و عبادتی برای خود می‌دانند و باید تلاش شود تا فرصت حضور مردم در خدمت‌رسانی از ناحیه مسئولان فراهم شود.

پژمانفر تصریح کرد: به اعتقاد بنده نباید این موضوع از چرخه‌های حمایتی مردم جدا شود اما با مدیریت کلان و برنامه‌ریزی مناسب رفاه زائران بیش از پیش شود.

وی در ارتباط با امکانات اقامتی شهر مشهد اظهار کرد: مشهد مقدس در برخی از ایام سال مانند ولادت و شهادت حضرت رضا(ع) و روزهای ابتدایی سال با انبوه زائران مواجه است و زائران نیازمند مکان‌های اقامتی و استراحت‌گاه هستند و امکانات اقامتی مشهد هنوز جواب‌گوی آنها نیست و باید با توجه به این امر اقامت‌گاه‌ها را توسعه داد.

انتهای پیام/70005/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول