اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیته فوتسال کشور:

بازیکن تاثیرگذار در تیم ملی فوتبال نداریم/ راه ساری جوان‌ترین لیگ فوتسال ایران

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کمیته فوتسال کشور گفت: بازیکن تاثیرگذار در تیم ملی فوتبال نداریم و صعود ایران در جام جهانی 2014 شبیه معجزه است.

بازیکن تاثیرگذار در تیم ملی فوتبال نداریم/ راه ساری جوان‌ترین لیگ فوتسال ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، در پی ناکامی‌های اخیر تیم‌های ملی فوتبال در مرحله نهایی جام جهانی 2014 برزیل و فوتسال کشورمان در جام جهانی و همچنین وضعیت بازیکنان سابق و حال حاضر تیم ملی و همچنین انتخاب افتخاری به عنوان رئیس کمیته فوتسال و خوسوس مربی خارجی تیم ملی فوتسال مصاحبه‌ای با سعید نجاریان عضو هیئت رئیسه کمیته فوتسال کشورمان و مدیرعامل باشگاه راه ساری انجام دادیم که با هم می‌خوانیم.

بازیکن مؤثر در ترکیب تیم ملی نداریم

عضو هیئت رئیسه کمیته فوتسال کشور گفت: در حال حاضر فوتبال ایران بازیکن مؤثر و تاثیرگذار ندارد که تیم ملی به وی متکی باشد.

سعید نجاریان ساروی تصریح کرد: مشکل حال حاضر فوتبال و فوتسال ما مربیان نیستند که به نتایج خوبی نمی‌رسند، بلکه بازیکن خوب و مؤثر در ترکیب تیم ملی نداریم.

وی افزود: مشکل فوتبال و فوتسال ما نداشتن بازیکن تاثیرگذار در زمین است که بتوانیم در شرایط بحرانی از بازیکن مؤثر نهایت استفاده را ببریم.

نجاریان ابراز داشت: در سال‌های گذشته بازیکنان مؤثر و مفیدی در فوتبال و فوتسال ایران حضور داشتند که مربیان هرگونه بهره و استفاده از آنها را در زمین می‌برند.

بازیکنی از ایران در لیگ خارجی نداریم

مدیرعامل راه ساری در ادامه گفت: در سال‌های گذشته بازیکنانی از ایران در لیگ‌های معتبر فوتبال دنیا از جمله در باشگاه‌هایی همچون بایرن مونیخ، کلن، آرمینیا بیلفید، شالکه و ... بازی می‌کردند ولی در حال حاضر بازیکن مؤثری از ایران نداریم که در کشورهای معتبر خارجی بازی کنند.

وی با اشاره به ضعف آموزش مربیان و بازیکنان فوتبالی در کشور اذعان داشت: فدراسیون باید طوری برنامه‌ریزی کند تا با آموزش صحیح بازیکنانی پرورش یابند و در شرایط لزوم به درد تیم ملی بخورند.

رئیس هیئت فوتبال ساری ابراز داشت: در آخرین بازی تیم ملی در برابر ازبکستان از بازیکنان داخل لیگ خودمان چیزی ندیدیم، ولی در مقابل اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد دو لژیونر خارجی خوب کار کردند.

کی‌روش مقصر ناکامی تیم ملی نیست

عضو هیئت رئیسه کمیته فوتسال ایران گفت: ما نمی‌توانیم کی‌روش را به عنوان مقصر ناکامی تیم ملی قلمداد کنیم زیرا وی از مربیان بزرگ فوتبال جهان بوده که سابقه مربیگری در باشگاه‌های بزرگ دنیا را داشته است.

مدیرعامل راه ساری یادآور شد: در حال حاضر بازیکنی که مربی بخواهد روی آن حساب باز کند در تیم ملی نداریم و یا اگر داشته باشیم خیلی کم است.

تغییر مربی به صلاح تیم ملی فوتبال نیست

وی در ادامه اظهار داشت: اگر تحولی هم در حال حاضر صورت گیرد وقتش نیست، زیرا جام جهانی نزدیک بوده و باید فعلا این روند پیش رود و اگر تغییراتی در تیم ملی داشته باشیم باید بعد از جام جهانی صورت گیرد.

مدیرعامل راه ساری گفت: در حال حاضر همه مسئولان و دوستداران باید از تیم ملی حمایت کنند تا شاید با خوش اقبالی به جام جهانی برویم.

ژاپن و کره جنوبی جوانگرایی کردند

نجاریان افزود: کشورهایی همچون ژاپن و کره جنوبی همیشه پس از اتمام جام جهانی به جوانگرایی روی می‌آورند و 80 درصد ترکیب تیم خود را جوان می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیته فوتسال کشور در ادامه افزود: مسئولان فوتبال ما هم باید برنامه‌ای همچون کره‌ جنوبی و ژاپن را پیش گیرند و به بازیکنان جوان خود بها دهند.

تورنمنت بین‌المللی را فدای جام جهانی کنیم

وی گفت: باید طوری از سوی مسئولان فدراسیون برنامه‌ریزی شود تا مسابقات قهرمانی آسیایی، جام ملت‌ها و تورنمنت بین‌المللی را فدای جام جهانی کنیم و بازیکنان برای شرکت در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی آماده و پخته‌تر شوند.

نجاریان اظهار داشت: آیا تاکنون مربیان و یا مدرسانی از فوتبال دنیا از سوی فدراسیون برای آموزش در فوتبال ایران حضور یافتند.

ایران از مسن‌ترین تیم‌های ملی دنیا است

عضو هیئت رئیسه کمیته فوتسال کشور تصریح کرد: چرا این قدر سطح کیفی فوتبال ایران با باشگاه‌های دنیا تفاوت دارد و حتی بازی‌های باشگاهی در اروپا بالاتر از تیم ملی فوتبال ایران است.

وی افزود: تیم ملی فوتبال ایران از مسن‌ترین تیم‌های ملی در دنیا است زیرا در حال حاضر بیشتر کشورها میانگین سنی بازیکن آنها 22 تا 23 سال است ولی در مقابل بهترین بازیکنان تیم ملی ما بالای 30 سال دارند.

صعود ایران به جام جهانی 2014 شبیه معجزه است

نجاریان گفت: شرایط تیم ملی فوتبال ایران مناسب نیست و با این بازیکنان که در اختیار داریم حضور تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل به معجزه بستگی دارد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتسال در ادامه ابراز داشت: روند مسابقات نهایی جام جهانی 2014 برزیل طوری است که حضور کره جنوبی در جام جهانی قطعی شده و ازبکستان با یک امتیاز بالاتر از ایران و دو بازی خانگی شانس بیشتری برای صعود دارد.

رئیس هیئت فوتبال ساری افزود: با توجه به شرایط جدول صعود ایران به جام جهانی 2014 برزیل بسیار مشکل شد ولی اگر در ادامه نتایج به نفع تیم ملی باشد معجزه می‌تواند ایران را به جام جهانی ببرد.

افتخاری تعامل خوبی با ورزشکاران دارد

وی درباره انتخاب افتخاری ریاست کمیته فوتسال کشور گفت: افتخاری از باتجربه‌های ورزش کشور است که تخصص زیادی در فوتبال داشت.

نجاریان افزود: وی سابقه نایب رئیس و دبیر فدراسیون فوتبال و همچنین رئیس استیناف فدراسیون فوتبال و مدیرکل ورزش و جوانان تهران را در کارنامه ورزشی خود دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیته فوتسال کشور گفت: افتخاری اقتدار در گفتار و تعامل بسیار خوبی با ورزشکاران دارد و همه باید او را کمک کنیم تا فوتسال کشور و تیم ملی به عملکرد خوبی برسد.

خوسوس در تورنمنت روسیه محک بخورد

وی درباره خسوس مربی اسپانیایی تیم ملی فوتسال کشورمان اظهار داشت: در حال حاضر از قرارداد خسوس با تیم ملی فوتسال 10 ماه باقی مانده و فدراسیون باید از تجربه خوسوس در بحث آموزش چهار منطقه و مربیان تیم‌های لیگ برتری و لیگ دسته اولی از وی استفاده کند.

نجاریان بیان داشت: تیم ملی فوتسال در اواخر اسفند ماه در تورنمنت روسیه شرکت می‌کند و خوسوس محک خوبی در این تورنمنت خواهد خورد تا مسئولان و کارشناسان عملکرد این مربی خارجی را برای ادامه همکاری با تیم ملی فوتسال ارزیابی کنند.

راه ساری از جوان‌ترین تیم‌های لیگ برتر فوتسال است

عضو هیئت رئیسه کمیته فوتسال کشورمان درباره وضعیت تیمش گفت: راه ساری از جوان‌ترین تیم‌های لیگ فوتسال کشور است که جوانگرایی و جذب بازیکنان بومی در دستور کار تیم ما است.

مدیرعامل راه ساری خاطر نشان کرد: بازیکنان خوبی در سال جاری جذب باشگاه شدند که در صورت جذب اسپانسر و حمایت مالی از مدعیان لیگ خواهیم شد.

انتهای پیام/86005/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول