اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت ارشاد:

وزارت ارشاد از گسترش هنرهای قرآنی حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی کمبودهای کشور در امور قرآنی عدم توجه به گسترش هنرهای قرآنی است، وزارت ارشاد از هنرهای قرآنی در سطح کشور حمایت می‌کند.

وزارت ارشاد از گسترش هنرهای قرآنی حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، حجت‌السلام حمید محمدی صبح امروز در جمع فعالان مراکز قرآنی شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به اینکه ما بیش از 50 نوع هنر قرآنی در سطح کشور داریم، اظهار داشت: توصیه ما به فعالان علوم قرآنی کشور توسعه بخش‌های هنرهای قرآنی تأسیس مراکز تخصصی در بخش‌های هنرهای قرآنی و نشریات قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه گسترش و توسعه هنرهای قرآنی مورد حمایت مالی دولت قرار دارد، افزود: از جمله هنرهای کمتر مورد توجه قرار گرفته هنرهای قرآنی نمایشی، نمایش نویسی، تئاتر قرآنی، هنرهای آوائی قرآنی، فیلمنامه نویسی قرآنی با گرایش مختلف قرآنی است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از جمله اقدامات و حمایت‌های دولتی از زیرساختی و امور عمرانی و ساخت و ساز مرکز قرآنی در کشور است و در این ارتباط به مراکزی که اسناد مالکیت آنها به نام مراکز قرآنی باشد نیمی از هزینه ساخت و امور عمرانی تا سقف 600 میلیون ریال را پرداخت می‌شود.

این مسئول تأکید کرد: برای کمک هزینه رهن مکان مراکز قرآنی و تامین تجهیزات تا سقف 200 میلیون ریال به مراکز قرآنی دارائی مجوز پرداخت حمایت خواهیم کرد. 

محمدی گفت: با توجه به درخواست مجوز فعالیت 23 مرکز قرآنی جدید تلاش می‌کنیم مجوزهای درخواست شده تا پایان سال جاری صادر شود.

وی افزود: یکی از اهداف ما ظرفیت سازی استفاده از توان مراکز قرآنی است و سفارش ما به مراکز قرآنی این است برای دریافت کمک‌های دولتی باید ساختارها و مجوزات لازم دولتی کسب شود.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد افزود: به عنوان دولت قادر به کمک به مراکز غیر دولتی غیرمجاز نیستیم و با کسب مجوزات قانونی لازم موسسات و مراکز قرآنی تحت پوشش کمک‌های ما قرار می‌گیرند.

این مسئول اضافه کرد: از جمله کمک‌ها و اقدامات ما پرداخت مبلغ 20 تا 200 میلیون ریالی به مراکز دارای مجوز است، ما ظرفیت‌های لازم را داریم و می‌توانیم به موضوعات قرآنی مختلف کمک دولتی کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم سهم اعتبارات استان و شهرستان خمینی شهر به صورت ویژه افزایش یابد، ادامه داد: یک از راهکاری ما برای توسعه حمایت امور قرآنی فعال کردن و استفاده فضاهای مرتبط با علوم قرآنی همچون مساجد و حسینیه‌ها است.

وی یادآور شد: ما آمادگی داریم تحت عنوان جلسات مکاتب قرآن و عترت همچون روش‌های سنتی آموزش قرآن را برای زنان و کودکان و اقشار مختلف با استفاده از فضاهای خالی همچون منازل به صورت مشارکتی راه‌اندازی و حمایت کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: هر کسی یک اتاق را برای مکتب قرآنی در اختیار ما بگذارد ما آمادگی داریم مدرس و مربی لازم را تامین کنیم.

محمدی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما حمایت از برگزاری دوره‌های آموزش مربی قرآن کودکان و پرورش نیروی انسانی لازم با هزینه دولت بدون محدودیت است.

این مسئول اذعان داشت: ما آمادگی کامل داریم در توسعه و راه‌اندازی نشریات علوم قرآنی در کشور کمک کنیم.

وی در پایان متذکر شد: در دو سال گذشته بیش 14 هزار نفر در کشور مربی قرآنی بیمه شده‌اند و امسال به دنبال اجرای بیمه تکمیلی مربیان قرآن هستیم.

انتهای پیام/2301/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول