اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

سال تحصیلی جدید صورت گرفت

تحصیل 15هزار دانش‌آموز اصفهانی در مدارس فوق‌برنامه قرآنی

خبرگزاری فارس: مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 15 هزار دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی زیر پوشش آموزش‌های قرآنی مدارس فوق برنامه قرآن موجود در سطح استان قرار دارند.

تحصیل 15هزار دانش‌آموز اصفهانی در مدارس فوق‌برنامه قرآنی

مهدی نم‌نبات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه توسعه مباحث قرآنی در میان دانش‌آموزان از مهم‌ترین رویکرد‌های نظام آموزشی کشور است، اظهار کرد: تمام برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش استان براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سطح مدارس استان اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه براساس این سند مقرر شده بود که 90 مدرسه تخصصی قرآن برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی در سطح استان راه‌اندازی شود، اضافه کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش استان سهمیه خود را در راستای ایجاد و راه‌اندازی مدارس تخصصی قرآن انجام داده است.

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به تحصیل حدود 10هزار دانش‌آموز تحصیل‌کننده در پایه‌های نخست، دوم و سوم ابتدایی استان در مدارس تخصصی قرآن تصریح کرد: همچنین در حال حاضر حدود 400 مدرسه فوق برنامه در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی به آموزش و پرورش اصفهان به عنوان یکی از فعال‌ترین استان‌ها در راستای توسعه آموزش‌های قرآنی در میان دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: مدارس فوق برنامه قرآن موجود در سطح استان در نوبت بعد از ظهر در راستای ارائه آموزش‌های قرآنی لازم به دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند.

نم‌نبات با اشاره به تعداد دانش‌آموزان موجود در این مدارس تأکید کرد: در حال حاضر حدود 15 هزار دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی زیر پوشش آموزش‌های قرآنی مدارس فوق برنامه قرآن موجود در سطح استان قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استان با استفاده از مربیان فعال در عرصه‌های قرآنی نسبت به شناسایی نخبگان قرآنی موجود در مدارس اقدام می‌کند، افزود: این دانش‌آموزان در رشته‌های حفظ، قرائت و تواشیح شناسایی می‌شوند و مقرر شده است که مدارس ویژه نخبگان قرآنی در هر منطقه‌ای ایجاد و راه‌اندازی شود.

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر 220 نفر مربی قرآن در مدارس فوق برنامه قرآن موجود در سطح استان فعالیت می‌کنند که 120 نفر از آنها از خواهران و 120 نفر از آنها نیز از برادران هستند.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول