اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی عنوان کرد

تغذیه 10 هزار طلبه المصطفی با مطالعات قرآنی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث این است که 10 هزار نفر از طلاب جامعة المصطفی با مطالعات قرآنی تغذیه می‌شوند.

تغذیه 10 هزار طلبه المصطفی با مطالعات قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی جامعة المصطفی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح در مورد برگزاری المپیاد قرآن و حدیث گفت: به دلیل اینکه المپیاد قرآن و حدیث جامعة المصطفی یک حرکت نظام‌مند بوده و از یک نظام برنامه‌ریزی منسجم برخوردار است به طور طبیعی دائماً شاهد پیشرفت، تکامل و تحول آن خواهیم بود و این نکته از مقایسه دوره‌های قبلی المپیاد با وضعیت فعلی به خوبی قابل تشخیص است.

وی ادامه داد: در همین راستا شورایی مرکب از استادان قرآن، ‌اعضای هیئت علمی و مسئولان اجرایی و مدیران قرآنی جامعة المصطفی تشکیل شده و یک خِرد جمعی بر المپیاد حاکم است و به این دلیل ما مطمئنیم که المپیاد قرآن و حدیث هر سال نسبت به سال قبل پیشرفت خواهد داشت.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی یکی از برنامه‌های دائمی دست‌اندرکاران المپیاد را رصد و آسیب‌شناسی هر دوره از برگزاری المپیاد دانست و تصریح کرد: بعد از برگزاری هر دوره آسیب‌های المپیاد بدون هیچ‌گونه چشم‌پوشی و محافظه‌کاری مشخص ‌شده و برای رفع آن‌ها و بهبود وضعیت در دوره‌های آینده برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری المپیاد قرآن و حدیث با تأکید بر لزوم تقویت هرچه بیشتر المپیاد از سوی شورای سیاست‌گذاری افزود: ظرفیت این المپیاد امروز در حد یک جشنواره بزرگ قرآنی است و از حالت المپیادی که فقط یک مجموعه مسابقات باشد خارج شده است.

صالح تصریح کرد: نقشی که این المپیاد در گسترش فرهنگ قرآنی در جامعة المصطفی و در سراسر جهان داشته بی‌نظیر است.

وی با اشاره به دستاوردهای مهم المپیاد قرآن و حدیث برای جامعة المصطفی گفت: تأثیری که جامعة المصطفی می‌تواند آن را به عنوان یک دستاورد بزرگ قرآنی که از طریق المپیاد کسب شده مطرح کند این است که طلاب جامعة المصطفی در یک آمار نزدیک به 10 هزار نفری با مطالعات قرآنی تغذیه می‌شوند و سیر مطالعات قرآن در بین طلاب جامعة المصطفی گسترش پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی در ادامه ضمن تأکید بر نقش المپیاد در رشد علمی و قرآنی طلاب اضافه کرد: در یک سال شاهدیم چندین کتاب قرآنی از بزرگان، مراجع عظام و اندیشمندان بزرگ اسلامی توسط طلاب در سطح جامعة المصطفی مطالعه می‌شود و این برابر است با واحدهای متعدد آموزشی که در طول یک ترم یا یک سال تحصیلی به آن می‌پردازند و المپیاد قرآن و حدیث، این نقش را در رشد علمی و قرآنی جامعة ­المصطفی داشته است.

انتهای پیام/2258/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول