اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان همگی گرد قرآن جمع شویم

خبرگزاری فارس: در پیام آیت‌الله مکارم شیرازی در اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان سازمان اجتماعی آمده است: در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند،‌ همگی باید گرد قرآن جمع شوند.

در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان همگی گرد قرآن جمع شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در پیام حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مدظله العالی آمده است: قبل از هر چیز با عرض تسلیت ایام سوگواری ماه صفر به همه شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تشکیل این همایش قرآنی را به همه شما عزیزان به خصوص دست‌اندرکاران، پرسنل و مسئولان سازمان تأمین اجتماعی و همه عزیزانی که در این مجلس باشکوه شرکت کرده‌اند گرامی می‌داریم.قرآن، کلام نورانی خدا و دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است.

این پیام می‌افزاید: در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند، این همان حبل‌الله و رشته محکم الهی است که تمام دلها را به هم مربوط می‌کند و در سوره آل عمران به آن دعوت نموده و می‌فرماید: «واعتصموا بحبل ‌الله جمیعا و لاتفرقوا»‌ اعتصام بحبل‌الله همان تمسک عمومی به تألیمات این کتاب بزرگ است. این همان نور و هدایتی است که در سوره مائده به آن اشاره فرموده و می‌گوید: «قد جائکم من الله نورٌ و کتابٌ مبین یهدیَ به اللهُ من التبع رضوانه سُبلَ السلام و یخرجوهم من الظلمات الی نور» آری! همه در پرتو هدایت آن از ظلمات پراکندگی و اختلاف و نزاع و کشمکش رهایی می‌یابند و به سرچشمه نور که همان برادری و اخوت اسلامی است باز می‌گردند و از هدایت‌های آن به سوی علم و دانش و پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند.

در این پیام آمده است: آشنایی جوانان و نوجوانان به این کلام الهی، آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش آنها برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان حفظ می‌کند. این جانب به همه عزیزانی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند تبریک می‌گویم و مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات‌بخش آن راه سعادت و خوشبختی را می‌پیمایید و می‌توانید در آینده افرادی دانشمند و پیشگام و پاک و مؤمن و پرتلاش باشید و به کشور خود کمک کنید.

این پیام اضافه می‌کند: آری آینده کشور به دست باکفایت شما ساخته می‌شود به شرط اینکه همواره در سایه هدایت‌های قرآن گام بردارید.توصیه من به شما عزیزان این است که همه روزه آیاتی چند از قرآن مجید را بعد از نماز صبح بخوانید و درباره معنی آن بیندیشید و محتوای آن را در زندگی خود پیاده کنید. تا لذت خوب زیستن و آرامش روح و آسودگی خاطر و پیشرفت و ترقی را بچشید.من از خدای بزرگ برای همه شما و پدران و مادران و معلممان و اساتید شما موفقیت و سربلندی و عزت و سلامت روح و جسم را خواهانم و امیدوارم همواره در سایه قرآن از همه خطرات جسمی و روحی در امان باشید.

انتهای پیام/2558/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول