اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم مطرح کرد

دانشگاه‌ها مهم‌ترین عنصر دگرگونی جوامع هستند

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سازما‌ن‌های آموزشی و در رأس همه آن‌ها دانشگاه‌ها از مهم‌ترین عناصر دگرگونی در جوامع هستند که نقش کلیدی در تغییر و تحول جامعه بر عهده دارند.

دانشگاه‌ها مهم‌ترین عنصر دگرگونی جوامع هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم به همراه فرماندار بستک، نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه هرمزگان از فضای فیزیکی دانشگاه‌ها اعم از کلاس‌ها و دیگر امکانات دانشگاه بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با بیان اینکه شهرستان بستک به عنوان پیشانی فرهنگی استان هرمزگان، مهد علم، ادب و دانش است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت و شکل‌گیری زیرساخت‌های اصلی در عصر کنونی یکی از عوامل اصلی پیشرفت و توسعه حکومت‌ها در کشورهای توسعه یافته امر آموزش و پژوهش و توسعه و تجهیز مراکز آموزش عالی و پرداختن به مسئله علم و بالا بردن فرهنگ علمی در آن جامعه است.

سید جواد ساداتی‌نژاد افزود: سازمان‌های آموزشی و در رأس همه آن‌ها دانشگاه‌ها از مهم‌ترین عناصر دگرگونی در جوامع هستند که نقش کلیدی در تغییر و تحول، آرمان‌های توسعه ملی، ‌وظیفه آینده‌نگری، برنامه‌ریزی و پرورش نیروهایی با مهارت و کارآیی اساسی برای شکوفایی و بهبود وضعیت جامعه برعهده دارند.

وی با اشاره به حمایت دانشگاه‌ها از سوی خیرین در شهرستان بستک افزود: حمایت دانشگاه از سوی خیرین به عنوان یک سرمایه معنوی منشاء اثرات شگرف در دانشگاه‌ها ی شهرستان بوده است.

در ادامه فرماندار شهرستان بستک اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمن از طریق جنگ نرم و با رویکرد تهاجم فرهنگی جبهه جدیدی را به روی جامعه به ویژه جوانان ما گشوده است نقش دانشگاه‌ها در شفاف سازی و هوشیاری این مسائل برای ناامید کردن دشمنان نظام انقلاب اسلامی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

محمد مشتاق‌زاده تصریح کرد: امروزه نقش دانشگاه‌ها در غالب کشورهای جهان متحول شده و رسالت دانشگاه به تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص محدود نمی‌شود بلکه دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های تحقیقاتی در واقع امید جوامع تلقی می‌شوند و مهم‌ترین و سازنده‌ترین نقش را در تحول و پیشرفت جوامع و حل مشکلات ایفا می‌‌کنند.

وی با بیان اینکه در حالی که تا سال 81 هیچگونه دانشگاهی در شهرستان بستک وجود نداشت، افزود: امروز با وجود سه دانشگاه پیام نور و آزاد اسلامی بستک و آزاد اسلامی جناح بیش از سه هزار دانشجو در شهرستان مشغول به تحصیل هستند که این جای بسی ستایش و تقدیر دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بستک در پایان بیان داشت: توسعه دانشگاه‌ها مهم‌ترین اولویت فرمانداری این شهرستان است که با توجه به شأن علمی این منطقه دنبال می‌شود و هر گونه حمایت لازم را در راستای پیشبرد اهداف این دانشگاه‌ها انجام خواهیم داد.

گفتنی است تسهیل در تصویب رشته دانشگاه آزاد اسلامی در وزارت علوم و مجوز دو رشته کارشناسی ارشد پیام نور با توجه به وجود دو عضو هیت علمی در مقطع دکترا در شهرستان از خواسته‌های رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور بستک بود.

انتهای پیام/88006/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول