اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد واحد خوراسگان مطرح کرد

لزوم اختصاص بودجه دولتی برای جلوگیری از افزایش شهریه دانشگاه‌های آزاد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد خوراسگان با اشاره به هزینه‌های دانشگاه و عدم اختصاص بودجه دولتی گفت: باید درصدی بودجه دولتی نیز به دانشگاه‌های آزاد مانند خوراسگان اختصاص پیدا کند تا مجبور به افزایش هزینه‌های این دانشگاه نباشیم.

لزوم اختصاص بودجه دولتی برای جلوگیری از افزایش شهریه دانشگاه‌های آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمدعلی فروغی ابری سه‌شنبه شب در نشست خبری با رسانه‌های مختلف گروهی اظهار داشت: در واقع دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان که اکنون جزو پرافتخارترین دانشگاه‌های اصفهان و کشور است، در زمینی احداث شد که زمانی محل دفن زباله‌های اصفهان بود، اما امروز پشتکار تمامی همکاران و پس گذشت 26 سال از تاسیس آن شاهد واحد دانشگاهی بزرگی هستیم که علاوه بر تولید علم و دانش، زیارتگاه پنج شهید گمنام است.

وی با اشاره به موفقیت‌های متعدد علمی و پژوهشی دانشگاه  آزاد خوراسگان افزود: این دانشگاه‌ در سال 86 که رتبه‌بندی کل دانشگاه‌ها که توسط  سازمان کنفرانس اسلامی و دفتر پژوهش‌های آموزش عالی کشور اعلام شد توانست از میان 430 واحد دانشگاه آزاد سراسر کشور توانست رتبه نخست را با اختلاف 600 امتیاز نسبت به دانشگاه دوم  به دست آورد و در سال 91 نیز معاون آموزشی دانشگاه به عنوان یکی از سه مدیر موفق کشور دانشگاه‌های دولتی و آزاد انتخاب شد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد خوراسگان  تاکید کرد: دانشجویان دانشکده دندان پزشکی این دانشگاه برای 15 سال متوالی توانستند در آزمون جامع پزشکی وزارت بهداشت مقام نخست را از آن خود کنند.

این مسئول ادامه داد: در ایران  10 رشته تخصصی دندان پزشکی  وجود دارد دانشگاه‌های درجه یک مانند شهید بهشتی تهران  تمام رشته را پذیرش می‌کنند و دانشگاه آزاد خوراسگان از این تعداد، 9 رشته را در خود جای داده است و رشته دهم نیز در سال آینده جزو رشته‌های این دانشگاه قرار می‌گیرد.

فروغی با اشاره به اینکه مرکز رشد فناوری خوراسگان مقام نخست را بدون استفاده از بودجه‌های دولتی در میان دانشگاه های ایران کسب کرد، یادآور شد: دانشگاه آزاد واحد خوراسگان به همراه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه زاهدان جز سه دانشگاه خادم برای فرزندان شهدا و ایثارگران قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بودجه این دانشگاه یک پنجم دانشگاه‌های دولتی هم‌تراز نیز نیست، اضافه کرد: تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه به دلیل رعایت کیفیت بسیار زیاد است بنابراین  70 درصد حجم درآمد این دانشگاه که سال گذشته 23 میلیارد تومان بوده است صرف حقوق اساتید و کارکنان می‌شود و 30 درصد برای ساخت و اداره دانشگاه و فضاهای فرهنگی و تفریحی اختصاص یافته که بسیار کم است.

این مسئول اضافه کرد: لازم است دولت درصدی از بودجه را به دانشگاه‌های آزاد مادر همانند دانشگاه خوراسگان اختصاص دهد تا مجبور به افزایش هزینه‌های ورودی این دانشگاه نشویم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد خوراسگان تاکید کرد: ‌هم‌اکنون دانشجویان واحد علوم و تحقیقات اصفهان نیز تحت پوشش ما هستند و از امکانات این مرکز استفاده می‌کنند در حالی که ما شهریه‌ای از آنها دریافت نمی‌کنیم و در تنگنا هستیم.

فروغی با اشاره به جایگاه رسانه‌ها متذکر شد: رسانه‌ها با دارا بودن ویژگی‌هایی مانند شجاعت، عدم تبعیض، عدالت، صداقت و رازداری، توسعه اجتماعی و فرهنگی را به ارمغان می‌آورند.

وی در پایان اذعان داشت: در حال حاضر یکی از عوامل مهم توسعه اقتصادی‌ و سیاسی مراکز فرهنگی و اجتماعی رسانه‌ها و تبلیغات هستند که لازم است مدیران مراکز ما بیش از پیش به این مسئله توجه کنند.

انتهای پیام/63008/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول