اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای فرهنگی استان قزوین تأکید کرد

صلاحیت‌های فرهنگی اساتید دانشگاه‌ها بررسی شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای فرهنگی استان قزوین گفت: باید علاوه بر آزمون‌های علمی، معیارها و صلاحیت‌های فرهنگی افرادی که به عنوان مدرس قصد ورود به دانشگاه‌ها را دارند، بررسی و تأیید شود.

صلاحیت‌های فرهنگی اساتید دانشگاه‌ها بررسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، علی کاظمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز که با حضور مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین که امروز در سالن اجتماعات فرمانداری البرز برگزار شد، با اشاره به بحث‌های مربوط به آموزش قرآن کریم در سطح شهرستان اظهار داشت: برخی کتاب‌های فارسی نظیر مثنوی معنوی مولوی که شامل داستان‌های پیامبران با مضامین قرآنی است، می‌تواند در حوزه آموزش قرآن کارآمد باشد.

وی ادامه داد: کتاب‌های فارسی خوبی در زمینه قرآن و دین وجود دارد و از طرفی نهج‌البلاغه نیز بسیار مفید است و خانواده‌ها نیز می‌توانند از این کتاب‌ها در راه تربیت و آموزش فرزندان خویش استفاده کنند.

عضو شورای فرهنگی استان قزوین افزود: مسئولان نیز باید ضمن اهمیت ویژه به زبان فارسی، به زبان‌ها و لهجه‌های گوناگون مناطق مختلف استان توجه کرده و در شناسایی این گویش‌ها و لهجه‌ها به مردم نقاط مختلف استان و کشور تلاش کند.

کاظمی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی رؤسای دانشگاه‌ها در خصوص نحوه گزینش اساتید دانشگاه‌ها ابراز کرد: متأسفانه در زمان کنونی، شرایطی در برخی دانشگاه‌ها به وجود آمده و هر فردی که مدرک تحصیلی فوق لیسانس خود را اخذ می‌کند می‌تواند به عنوان استاد وارد دانشگاه شود.

وی تأکید کرد: برخی از افراد که به عنوان مدرس وارد دانشگاه‌ها می‌شوند، به دلیل نداشتن صلاحیت‌های کافی و معیارهای فرهنگی، الگوها، معیارها و رفتار جوانان و دانشجویان را تغییر داده و از فرهنگ شایسته ایران اسلامی دور می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر محمدیه در پایان، نمایندگان ولی فقیه، دولت، قوه قضائیه و نماینده مردم را ارکان نظام معرفی و عنوان کرد: در این میان نمایندگان مردم با حضور خود در میان مسئولان، به فکر مردم و مشکلات آن‌ها هستند و صدا و سیما بایستی فعالیت‌های این نمایندگان را که در حال خدمت‌رسانی به شهر و مردم هستند را منعکس کند.

انتهای پیام/77007/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول