اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران مطرح کرد

افزایش درآمد گردشگری تا 1800 میلیارد دلار

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی مازندران گفت: درآمد گردشگری دنیا در سال 2018 به 1400 و در سال 2020 به 1800 میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

افزایش درآمد گردشگری تا 1800 میلیارد دلار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن کاوه بعدازظهر امروز در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی مازندران در جلسه احداث شهرک سلامت استان، اظهار داشت: حدود 90 درصد از درآمدهای گردشگری در سطح جهان، مربوط به کشورهای اروپایی و آمریکایی است و بر اساس پیش‌بینی‌ها، طی چند سال آینده، این موضوع، روند معکوس پیدا کرده و به سمت آسیا می‌رود.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار سال 2012 حدود یک‌هزار میلیارد دلار در دنیا از محل گردشگری، درآمد کسب شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی شده که این مبلغ در سال 2018 به 1400 و در سال 2020 به 1800 میلیارد دلار افزایش یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود که صنعت گردشگری، جای صنعت نفت را در دنیا بگیرد، گفت: اهم گردشگری ما در بخش تجارت است.

وی با بیان اینکه در مازندران در بخش صدور خدمات مهندسی، بیشتر به سمت مهندسی ساختمان متمرکز شدیم، ادامه داد: در صورتی که استان خراسان رضوی به سمت مهندسی پزشکی حرکت کرده‌اند.

کاوه با اشاره به اینکه امروز جای مدیران ارشد استانی در این جلسه خالی است، یادآور شد: انتظار داریم مسائل مطرح شده در این جلسه به مسئولانی که حضور نیافته‌اند، منعکس شود.

وی با بیان اینکه ایران در میان 56 کشور اسلامی از منظر پزشکی، رتبه دوم را دارد، خاطرنشان کرد: در بین کشورهای اسلامی می‌توانیم کارهای خوبی انجام دهیم.

کاوه با اشاره به اینکه کشورهایی که خدماتی را در شهرک سلامت ارائه می‌دهند به این سمت رفته‌اند که هزینه‌های بیمار را کشور مبدا به صورت کامل پرداخت کند و همچنین برای ویزای 2 نفر همراه، سهولت قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: ما هم می‌توانیم از این موارد استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه 65 درصد ارزش افزوده در استان خراسان رضوی از محل گردشگری است، اظهار داشت: نمی‌دانیم مازندران در این زمینه در چه موقعیتی قرار دارد.

کاوه خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در مازندران داریم، مازندران می‌تواند در بخش شهرک سلامت، توفیق‌های بیشتری نسبت به سایر استان‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/86007/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول