حمیدرضا واعظیزاده در گفتوگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: آن چه که تاکنون در گردشگری این استان مشاهده شده مربوط به دو مقوله مسیر و مقصد گردشگری است که استان ما متأسفانه به هر دلیل به عنوان مسیر گردشگری انتخاب شده و باید برای تغییر این تفکر چارهاندیشی کرد.
مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد ضعف در اطلاعرسانی را یکی از عوامل اصلی این رویکرد از سوی گردشگران و مسافران دانست و گفت: باید بپذیریم که در معرفی جاذبههای گردشگری، خود در ابعاد مختلف ضعیف عمل کردهایم.
این مسئول تصریح کرد: در استانی که برخی از ما را با نام استانهای دیگر صدا میزنند این ضعف اطلاعرسانی مفرط بوده و معلوم است که مسافر ما را به عنوان مسیر گردشگری به جای مقصد گردشگری انتخاب میکند.
واعظیزاده در ادامه به دومین مشکل در این ارتباط اشاره کرد و گفت: تا هنگامی که زیرساختهای ما وضعیتی اینگونه داشته باشد مسافر و گردشگر مقصدی دیگر را برای خود انتخاب خواهد کرد.
مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد ضعف در زیرساختهای گردشگری این استان را مربوط به عدم ورود سرمایهگذار و بخش خصوصی به این عرصه دانست و گفت: اگر بخش خصوصی به کمک برنامهریزان این حوزه بیاید تسهیلات و امکانات کافی در اختیار آنها خواهیم گذاشت.
واعظیزاده انحراف در مسیر طرحها را یکی دیگر از مشکلات در این حوزه دانست و گفت: به نوبه خود با تغییر کاربریها به شدت برخورد خواهیم کرد چراکه با این انحراف بر مظلومیت بخش گردشگری استان افزوده میشود.
وی از تشکیل اتاق فکر در این بخش در ادارهکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات ما این است که در بخش مدیریتها کار را به اهلفن و متخصصین امر بسپاریم.
این مسئول افزود: هر یک از مناطق استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد از نظر فضای گردشگری دارای ظرفیتهای به خصوص هستند که باید آنها را در برنامههای میان مدت و بلند مدت با هدفگذاری صحیح از قوه به فعل درآوریم.
وی از ورود بیش از 11 میلیون گردشگر در این استان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و گفت: از این بین 4.5 میلیون نفر آنها در استان ما اقامت گزیدهاند.
انتهایپیام/2571/م30/پ3003