اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

نمایش ظرفیت‌های عشایر استان اردبیل در جشنواره ملی

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ظرفیت‌های عشایر استان اردبیل در جشنواره ملی به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش ظرفیت‌های عشایر استان اردبیل در جشنواره ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در  کمیته گردشگری شهرستان اردبیل اظهار داشت: جشنواره صدای عشایر در بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: استان اردبیل با دارا بودن یکی از بزرگترین ایل عشایر کشور به نام شاهسون در این جشنواره به عنوان استان برگزیده و جزو 10 استان عشایری کشور مشارکتی فعال و گسترده خواهد داشت و ما از این ظرفیت برای شناساندن و معرفی توانمندی‌های عشایر استان استفاده خواهیم کرد.

رئیس کارگروه توسعه گردشگری و میراث فرهنگی استان اردبیل بر برگزاری نشست‌های هماهنگی میراث فرهنگی و امور عشایری استان در شرکت و برگزاری آبرومندانه در جشنواره صدای عشایر تاکید کرد و ادامه داد: ما انتظار داریم مراسم افتتاحیه و ویژه برنامه استانی این جشنواره با حضور میهمانان کشوری، مسئولان استانی، عشایر پر‌تلاش و همچنین مسئولان کشوری برخاسته از این استان به شکل فراگیر و مطلوب برگزار شود و در 10 روز برگزاری این جشنواره شاهد اجرای برنامه‌ای خاص و ویژه از سوی استان برای معرفی توانمندی‌های بهتر عشایر این خطه پر‌گهر باشیم.

نیکزاد ابراز داشت: باید این برنامه‌ها هر روز در ساعاتی خاص تدارک دیده شود تا این جشنواره و نمایشگاه که توانمندی عشایر استان در حوزه آداب و سنن، تولیدات اعم از صنایع دستی، غذاهای محلی، زندگی ساده و بی‌آلایش در آلاچیق‌ها و بسیاری از ظرفیت‌های دیگر انجام می‌شود به خوبی برای علاقمندان معرفی شود.

این مسئول عنوان کرد: ما بهتر و شایسته می‌توانیم از این جشنواره رایگان در راستای جذب و جلب سرمایه‌گذاران استفاده کنیم تا بتوانیم از قابلیت و توانمندی عشایر استان در توسعه اقتصادی بهره بگیریم.

استاندار اردبیل گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های کشوری ما در این جشنواره متناسب با امکانات و توانمندی‌هایی که داریم حضور خواهیم یافت و شایسته آن است این برنامه‌ریزی‌ها و قول و قرار‌ها به گونه‌ای باشد تا در آن صداقت در گفتار و اجرا حرف اول و آخر را بزند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد ضرورت برنامه‌ریزی متناسب با امکانات موجود عشایر و سازگار با فصل سکونت عشایر در قشلاقات را یادآور شد و افزود: نباید خارج از توان در این حوزه اقدامی انجام دهیم.

انتهای پیام/62003/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول