اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم خبر داد

ارائه خدمات بهداشتی به عشایر تحت پوشش شهرستان دیلم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت ودرمان دیلم از ارئه خدمات بهداشتی درمانی به عشایر تحت پوشش شهرستان دیلم خبر داد.

ارائه خدمات بهداشتی به عشایر تحت پوشش شهرستان دیلم

عبدالحسین ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: با ورود عشایر به منطقه از آبان ماه سرکشی از آنان آغاز شده و تعداد 24 خانوار با جمعیت 89 نفر در مناطق روستایی دیلم ساکن شده‌اند.

وی بیان داشت: تیم‌های سیار بهداشتی متشکل از پزشک، ماما ، بهورز، کاردان بیماری‌ها، بهداشت خانواده، بهداشت محیط به موقع با مراجعه به مناطق عشایرنشین این شهرستان خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم یادآور شد: لام‌گیری، تشکیل پرونده سلامت خانوار، ویزیت پزشک و ماما، مراقبت زنان باردار و کودکان طبق دستورالعمل‌ها، کلرزنی آبهای چشمه اطراف عشایر و آب انبارها، آموزش بهداشت در زمینه بیمارهای واگیر و غیرواگیر و بهداشت محیط و توزیع وسایل پیشگیری از بارداری بین واجدین شرایط از جمله خدماتی است که به عشایر ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: عشایر پس از ورود به شهرستان در مناطق روستایی دهک، عامری، بیدو، مظفری شمالی، گاوزرد، شهر ویران، والفجر و مال شهاب ساکن می‌شوند.

ناصری افزود: پانزده نفر کادر بهداشتی و درمانی به علاوه 9 بهورز از سه مرکز بهداشتی درمانی روستایی سیامکان، امام حسن (ع) و حضرت فاطمه دیلم (س) درقالب سه تیم سیار تمام خدمات بهداشتی، درمانی و مراقبتی را به عشایر مناطق یاد شده ارائه می‌کنند.

همه ساله با ورود عشایر به مناطق دشت لیراوی شمالی و جنوبی دیلم خدمت‌رسانی به این قشر زحمتکش جامعه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/66006/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول