اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گالری آپادانای اصفهان برگزار می‌شود

تداعی گلیم فرش عشایر در آثار شهریار صمصام

خبرگزاری فارس: علاقه‌مندان به نقاشی تا 20 دی ماه می‎توانند، با مراجعه به گالری آپادانا تداعی فرش‎های دستباف عشایر بختیاری را در آثار شهریار صمصام مشاهده کنند.

تداعی گلیم فرش عشایر در آثار شهریار صمصام

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، گالری آپادانا تا 20 دی ماه به نمایش  آثار شهریار صمصام از نقاشان پیشکسوت اصفهانی اختصاص یافته است.

شهریار صمصام در مورد آثار ارائه شده در این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: در این نمایشگاه سه دسته آثار ارائه شده است که دسته‌ای شامل آثاری است که تحت تأثیر فضای بافت فرش بی‌بی‌باف که از نمونه فرش‎های عشایری است، خلق شده است.

وی افزود: دسته‌ای دیگر از آثار به صورت بداهه خلق شده و زمان کمی برای خلق آنها استفاده شده است و دسته دیگر از آثار شامل تابلوهایی  است که رنگ در آنها حرف اول را میزند و شلوغ‌تر است.

این نقاش اصفهانی در بیان دلایل پرداخت به فرش عشایر در آثارش گفت: گلیم فرش عشایر یا همان فرش بی‌بی باف که توسط زنان بزرگ ایل بختیاری بافته می‎شد، بیشتر در موزه‎های خارج از کشور وجود دارد و بیشتر بافت‎های این اثر از آثار فاخر سرزمین کهن ما است و بافت آن متوقف شده است.

وی در مورد تعداد گالری و نمایشگاه‎ها تصریح کرد: تاکنون نمایشگاه‎های زیادی در اصفهان و تهران برگزار کردم که آثار ارائه شده در گالری آپادانا در نمایشگاه محک و زاویه تهران و به نفع کودکان سرطانی محک برگزار شده بود.

به گزارش فارس، این نمایشگاه تا 20 دی ماه از ساعت 16 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان است و گالری نمایشگاه بعدی آپادانا به آثار عکاسی رسول معرک‌نژاد اختصاص دارد.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول