اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه آخر صفر

20 هزار زائر پیاده در چناران اسکان و پذیرایی شدند

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی ستاد اسکان و پذیرایی از زائران پیاده شهرستان چناران، از اسکان و پذیرایی 20 هزار زائر پیاده در این شهرستان خبر داد.

20 هزار زائر پیاده در چناران اسکان و پذیرایی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، مجید پرهیزگار صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت ستاد اسکان و پذیرایی از زائران پیاده در سال جاری از اربعین حسینی آغاز شد و بیش از 20 هزار زائر پیاده از شهرستان‌های ساری، بابل، قائم‌شهر، علی‌آباد، اسفراین، بجنورد، شیروان، فاروج، قوچان و روستاهای چناران اسکان و پذیرایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه چناران به عنوان میقات الرضا(ع) در مسیر عبور کاروان‌های زائران پیاده قرار گرفته است، گفت: با وجود اینکه خدمت‌رسانی عمومی به زائران پیاده در چناران از 15 سال پیش آغاز شده است اما ستاد اسکان و پذیرایی از زائران پیاده شهرستان چناران با کمک‌های مردمی و خیرین محلی و حمایت مسئولان این شهرستان پنج سال پیش برای نخستین بار در چناران تشکیل و همه ساله در دهه آخر ماه صفر به زائران پیاده خدمت‌رسانی می‌کند.

پرهیزگار با توضیح اینکه روزانه 2 وعده غذای گرم در میان زائران توزیع می‌شود، افزود: علاوه بر اسکان و پذیرایی خدمات بهداشتی، درمانی و امدادرسانی نیز در این ستاد انجام می‌گیرد که تاکنون بیش از چهار هزار زائر از خدمات درمانی این ستاد استفاده کرده‌اند.

دبیر اجرایی ستاد اسکان و پذیرایی از زائران پیاده شهرستان چناران با بیان اینکه مسئولیت این ستاد به طور مستقیم با حجت‌الاسلام تاجی، امام جمعه شهرستان است، افزود: علاوه بر 15 مسجد در چناران، مساجد روستاهای سیدآباد، نوبهار، سلوگرد و به آباد و روحانیون مستقر این روستاها و مجتمع آموزشی امام رضا(ع) نیز در خدمات‌رسانی به زائران پیاده همکاری دارند.

پرهیزگار همچنین با اشاره به اینکه مرکز اصلی ستاد مسجد امام رضا(ع) است از خدمات شبانه‌روزی اعضای پایگاه‌های بسیج شهید رضوی و بسیج خواهران مسجد امام رضا(ع) تقدیر کرد.

علی ولی‌پور از اعضای اجرایی این ستاد نیز در زمینه بزرگترین کاروان زائران پیاده گفت: بزرگترین کاروان زائران پیاده با مجموع 1500 زائر از شیروان عازم مشهد مقدس و بارگاه مطهر رضوی بوده است.

وی اضافه کرد: بیش از 60 درصد زائران پیاده را زنان تشکیل می‌دهند.

ولی‌پور در ارتباط با برنامه‌ها و خدمات فرهنگی و مذهبی به زائران بیان کرد: اقامه 3 نوبت نماز جماعت، سخنرانی، مشاوره، حلقه معرفت، احکام، پاسخگویی به سؤالات از جمله برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی است که 25 نفر مبلغ ویژه زائران پیاده آن را به انجام رساندند.

انتهای پیام/70002/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول