اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان:

پروژه پل غیر هم‌سطح سیدالشهدا 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری فارس: شهردار زنجان درصد پیشرفت پروژه پل غیر هم‌سطح سیدالشهدا را در مقطع کنونی 43 درصد اعلام کرد.

پروژه پل غیر هم‌سطح سیدالشهدا 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

حبیب یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از زنجان با اشاره به تعطیل نشدن عملیات اجرایی پروژه پل غیر هم‌سطح سیدالشهدا اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه به محض مساعد شدن شرایط جوی سرعت می‌گیرد.

وی به پر رفت و آمد بودن محل احداث پروژه پل غیر هم‌سطح سیدالشهدا اشاره کرد و افزود: رفت و آمد همزمان با انجام کار عملیاتی در این محل انجام می‌شود.

شهردار زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در زنجان در مورد زمان افتتاح پروژه پل غیر هم‌سطح سیدالشهدا گفت: اگر مشکل خاصی بروز نکند، زیرگذر و تقاطع هم‌سطح این پروژه در موعد مقرر که آخر شهریور ماه سال آینده است، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای احداث پل سیدالشهدا از جمله پل کابلی تقاطع روگذر، باید از خارج کشور تهیه شود، اضافه کرد: این بخش که در حدود 10 درصد از کار این پل محسوب می‌شود تا پایان سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

*تملک‌ها در محل احداث پل سیدالشهدا تمام نشده است

یگانه در پاسخ به سئوالی در مورد تملک‌های انجام شده در محل احداث پل سیدالشهدا گفت: تملک‌های زیادی در این منطقه انجام شده ولی هنوز تمام نشده است.

وی با اشاره به لزوم انجام تملک‌ در بخش جنوب غربی پروژه تصریح کرد: بیش از 17 باب مغازه و ملک در این بخش از پروژه، باقیمانده است که باید انجام شود.

شهردار زنجان ادامه داد: اعتبار تملک‌های لازم برای ادامه پروژه پل غیر‌ هم‌سطح سیدالشهدا باید از منابع داخلی شهرداری زنجان تامین شود.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی‌های کارشناسی در مورد تملک‌های لازم در محل احداث پل غیر هم‌سطح سیدالشهدا در حال انجام است، تاکید کرد: تملک واحدهای باقیمانده در حدود 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

*ابلاغ اعتبار یک میلیارد تومانی توسط وزیر راه و شهرسازی

یگانه با اشاره به قول تامین اعتبار 3.5 میلیارد تومانی پروژه سیدالشهدا توسط وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: از این مبلغ یک میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شده که 250 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه هنوز ابلاغ اعتباری برای 2.5 میلیارد تومان باقیمانده به دست شهرداری زنجان نرسیده است، ادامه داد: قول‌هایی برای تامین این مبلغ داده شده است.

*الحاق 103 هکتار به حریم شهر زنجان

شهردار زنجان از وجود مصوبه هیئت دولت خبر داد که بر اساس آن زمین‌های مورد نیاز برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد به محدوده شهرها الحاق می‌شود و افزود: در این راستا یک زمین 73 هکتاری به نسبت 30 به 70 به حریم شهر زنجان ملحق می‌شود.

وی زمین 73 هکتاری مورد نظر برای الحاق به حریم شهر زنجان را در انتهای فاز 7و 8 گلشهر کاظمیه اعلام کرد.

یگانه به موافقت صورت گرفته برای الحاق یک زمین 30 هکتاری اشاره و تصریح کرد: این الحاق با درخواست شهرداری و برای اجرای عملیات اجرایی بافت‌های فرسوده شهری انجام می‌شود.

وی محل زمین مورد نظر شهرداری برای الحاق به محدوده شهر زنجان را ضلع جنوبی اراضی فرهنگیان اعلام کرد.

انتهای پیام/73004/و40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول