اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود حرم‌های مطهر احمدی و محمدی (ع)

گردشگری مذهبی در شیراز کم‌رونق است

خبرگزاری فارس: با وجود حرم‌های مطهر احمدی و محمدی (ع)، گردشگری مذهبی در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) کم‌رونق و نیازمند توجه مسئولان است.

گردشگری مذهبی در شیراز کم‌رونق است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، گردشگری مذهبی یکی از کهن‌ترین انواع گردشگری بوده که از دیرباز مورد توجه بشر واقع شده است.

شهر شیراز با وجود داشتن جاذبه‌های گردشگری و بهره‌مندی از اماکن و بقاع متبرکه هنوز نتوانسته است در جذب گردشگری و توریست موفقیت چندانی به دست آورد.

کشورهای اسلامی مالزی و ترکیه با تبلیغات گسترده در سال‌های اخیر سهم عمده‌ای از گردشگری مذهبی را از آن خود کرده‌اند.

ایران با ظرفیت که دارد نیز می‌تواند با تبلیغات و بازاریابی مناسب در بازارهای هدف گردشگری در مناطق شیعه‌نشین منطقه و در مراکز اسلامی شیعی سراسر دنیا، سهم مناسبی از این بازار را در اختیار خود گیرد.

جمعیت 250 میلیونی شیعیان جهان که 25 تا 30 درصد از کل جمعیت مسلمانان جهان را تشکیل می‌دهند، فرصت مناسبی را برای کشورمان فراهم کرده که تاکنون توجه مناسبی به آن نشده است.

تا به حال به مقوله‌ای به‌نام گردشگری شیعه در ایران توجه ویژه‌ای نشده است.

در سال‌های اخیر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری توجه بیشتری به توسعه گردشگری و جذب بازارهای هدف گردشگری منطقه به ویِژه مناطق شیعه‌نشین داشته است اما کافی نیست.

از آنجا که جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی دنیا است که دارای حکومتی شیعی بوده و شیعه مذهب رسمی اکثریت مردم آن است، چنین ظرفیتی در کشورمان به صورت گسترده‌ای وجود دارد که پذیرای زائران شیعیان جهان باشد.

با توجه به وجود ظرفیت‌های گسترده موجود در کشور، رشد گردشگری حلال شیعی می‌تواند زمینه‌ساز رشد ورود گردشگران مسلمان سراسر جهان به ایران اسلامی باشد.

سفارتخانه‌های کشورمان در شهرهای اسلامی از طریق برگزاری هفته‌های ایران در کشورهای هدف می‌توانند زمینه‌های آشنایی و جذب گردشگران را با مشارکت بخش خصوصی در این رویدادها فراهم کنند.

همچنین تسریع و آسان‌سازی صدور روادید از جمله خدمات بسیار مهمی به شمار می‌رود که به عهده سفارتخانه‌های کشورمان در کشورهای هدف است و نقش مهمی در جذب توریست مذهبی دارد.

با توجه به قرار داشتن در عصر ارتباطات و نقش مهم رسانه در زمینه‌های اطلاع‌رسانی و معرفی توانمندی‌های کشورمان به دنیا، رسانه ملی (صدا و سیما) و سایر رسانه‌ها می‌توانند پلی برای ارتباط گردشگری مذهبی کشورمان با شیعیان جهان باشند.

شهر شیراز که از زمان سفر مقام معظم رهبری در سال 87 با تدبیر ایشان به سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران نام گرفت باید بیش از این بین شیعیان جهان شناخته شود.

وجود حرم‌های مطهر احمدی و محمدی (ع)، آستانه سید علاالدین حسین (ع) و حرم مطهر علی‌بن حمزه‌ موسی‌الکاظم (ع) شهر شیراز را از یک فرصت عالی برای جذب گردشگر  مذهبی برخوردار کرده است.

انتهای پیام/2448/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول