اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جهرم:

حق موقوفات پرداخت شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه جهرم با انتقاد از افرادی که حق موقوفات را پرداخت نمی‌کنند، گفت: حق موقوفه باید در مسیری که نیت واقف است هزینه شده و در جای خودش مصرف شود.

حق موقوفات پرداخت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر دارالمومنین اظهار داشت: 17 دی ماه یادآور یک قضیه رنج‌آور در ایران و صدور فرمان کشف حجاب توسط حکومت رضاخان است.

وی با بیان اینکه حکومت رضاخان خواستار زدودن عفت و حجاب از زنان ایرانی بود، افزود: آنها با این هدف قصد از بین بردن عزت زنان مسلمان را داشتند که با مقابله ملت متدین مواجه شدند.

امام جمعه جهرم با بیان ایجاد ترویج فرهنگ حجاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: همگی باید تنفر خود را از بدحجابی و رفتارهایی که عفت را از جامعه اسلامی دور می‌کند اعلام کرده و در زمینه ترویج این فرهنگ اصیل دینی تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته وقف و لزوم ترویج این سنت حسنه دینی، ابراز داشت: وقف از جمله مسائلی است که در سخنان ائمه اطهار (ع) بسیار به نیکی از آن یاد شده و ثواب آن را نیز پس از مرگ برای واقفان یاد آورشده‌اند.

دژکام با انتقاد از افرادی که حق موقوفات را پرداخت نمی‌کنند، بیان کرد: حق موقوفه باید در مسیری که نیت واقف است هزینه شده و در جای خودش مصرف شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه چند هزار هکتار از ملک‌آباد وقفی در جهرم وجود دارد اما حق آن در جهاتی که باید صرف نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه جهرم با اشاره به موقوفات بسیار مدرسه علمیه خان این شهرستان، تصریح کرد: حق موقوفه‌ای این مدرسه علمیه با توجه به قدمت 400 ساله آن پرداخت نشده و از امکانات اولیه رفاهی نیز برخوردار نیست.

انتهای پیام/2448/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول