اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

نظام مقدس جمهوری اسلامی احیا کننده موقوفات است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به اهمیت وقف کفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی احیا کننده موقوفات است.

نظام مقدس جمهوری اسلامی احیا کننده موقوفات است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با آغاز هفته وقف رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین، جمعی از کارکنان این اداره و اصحاب بقاع متبرکه این شهرستان با حضور در بیت آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با ایشان دیدار کردند.

امام جمعه ورامین در این دیدار ضمن تقدیر از رئیس وقت اداره اوقاف و امور شهرستان ورامین اظهار داشت: وقف چشمه جوشان خیر و برکت است، خیراتی است که همواره می‌ماند، از بین رفتنی نیست و خیرات آن از دنیا به جهان باقی منتقل می‌شود، هنگامی که یک فرد می‌آید از بخشی از مال و سرمایه خود، یا دیگری از وقت و زمان خود، آن یکی از قلم و تخصص خود در راه خدا سرمایه گذاری می‌کند خداوند هم متقابلاً او را یاری خواهد کرد، برکت به او خواهد داد، در آخرت هم از این برکات بهره‌مند می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما نباید همیشه ریزه‌خوار سفره وقف گذشتگان باشیم، نباید به موقوفاتی که از گذشته بوده است قناعت کنیم، خوب است موقوفاتی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و دیگر امور خیر داشته باشیم و کسانی که می‌توانند از ثلث مال خود موقوفاتی بگذارند یکی از صدقه‌های جاریه وقف است.

واقف نمونه استان تهران با تاکید بر ترویج بیش از پیش فرهنگ وقف در جامعه خاطرنشان کرد: فرهنگ وقف در تمام ادیان توحیدی مورد توجه بوده است که البته در کشور ما پیش از انقلاب اسلامی با بی‌توجهی مواجه بود اما نظام مقدس جمهوری اسلامی موقوفات را احیاء کرد و در واقع احیاء کننده موقوفات همین نظام پر برکت است.

امام جمعه ورامین خطاب به اصحاب بقاع متبرکه خواستار عمل موثر به نیت واقف شد و تاکید کرد: امور فرهنگی و قرآنی یکی از مواردی است که در بقاع باید به آنها پرداخته شود، چهره زیبای وقف برای مردم تبیین شود، این‌ها در گسترش فرهنگ وقف در جامعه موثر هستند.

16 موقوفه به موقوفات ورامین اضافه شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی قدیریان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این اداره از افزوده شدن 16 موقوفه جدید به موقوفات این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: از جمله موقوفاتی که در ورامین انجام شده و در سطح کشور شاخص شد موقوفه‌ای در متراژ 4 هزار و 343 مترمربع و چند طبقه برای امور عام المنفعه است.

انتهای پیام/2462/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول