اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان:

احیای موقوفات اصفهان مشکلات مالی استان را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: اگر موقوفات اصفهان احیا شوند استان اصفهان هیچ احتیاجی به مبلغ فرهنگی، کمک به فقرا و ایتام ندارد.

احیای موقوفات اصفهان مشکلات مالی استان را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اژدری در نشستی تحت عنوان تشکیل قرارگاه وقف در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان اظهار کرد: اگر موقوفات اصفهان احیا شوند استان اصفهان هیچ احتیاجی به مبلغ فرهنگی، کمک به فقرا و ایتام ندارند.

وی ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی گفت: در استان اصفهان قریب به 12 هزار و 500 موقوفه و 42هزار رقبه و 717 امامزاده و 7 هزار مسجد داریم که 90 درصد بیمارستان اصفهان علی‌الخصوص بیمارستان‌های تخصصی و بیش از 355 مدرسه در شهر اصفهان از این موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان افزود: محدوده کاری اداره اوقاف در سه بخش موقوفات، بقایای متبرکه و کار فرهنگی در این بقایا خلاصه می‌شود.

وی در بیان مشکلات این اداره تصریح کرد: عدم احیا، شناسایی، سند دار کردن و بروز نبودن مال الاجاره موقوفات از مهم‌ترین این مشکلات است.

اژدری اضافه کرد: به لطف و یاری خداوند در این دوسال قریب به دو و نیم برابر در آمد موقوفات داشتیم.

وی اظهار کرد: از جمله اقدامات انجام گرفته برای مدیریت موقوفات ایجاد بانک جامع اطلاعات موقوفات استان، ثبت موارد حقوقی و موارد ثبتی ما است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان در مورد موقوفاتی که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی است، گفت: چنانچه بتوانیم برای باز پسگیری آنها تعامل می‌کنیم و اما در مواردی به صورت حقوقی کار به دادخواست کشیده می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 700 پرونده مطروحه در دادگاه‌های استان داریم که برخی موقوفات عظیمی مانند یک هزار و 800 هکتار است که بایستی تعیین تکلیف بشود.

اژدری تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام گرفته ایجاد قرارگاه‌های مختلف از جمله قرارگاه ثبت موقوفات، احیا و شناسایی موقوفات و قرارگاه فرهنگی است.

وی گفت: ما به دنبال ایجاد زمینه برای ورود بخش‌های خصوصی به سرمایه‌گذاری در موقوفات هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان افزود: همچنین برای احیای موقوفات اقدام به نوشتن تفاهم نامه با اداره منابع طبیعی، نیروهای مسلح، اداره ثبت، کمیته امداد امام خمینی(ره) و موارد دیگر کردیم.

وی در بیان دیگر اقدامات انجام شده برای احیای موقوفات در شهرستان‌ها اظهار کرد: به ایجاد کمیته احیای موقوفات در شهرستان‌ها متشکل از امام جمعه آن شهرستان به عنوان مسئول کمیته و فرماندار آن به عنوان نایب رئیس و مسئول اداره اوقاف آن شهرستان به عنوان دبیر کمیته فعالیت می‌کنند.

اژدری افزود: در حال حاضر در تلاشیم بقایای متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم که در این راستا به برگزاری کلاس قرآن در بقایای متبرکه پرداخته‌ایم.

وی تصریح کرد: در سال جاری 120 موقوفه جدید داشتیم که ارزش مالی آنها قریب به 8 میلیارد تومان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان در پایان گفت: بایستی تلاش برای تشویق مردم به وقف انجام گیرد زیرا اگر موقوفات اصفهان احیا شوند استان اصفهان هیچ احتیاجی به مبلغ فرهنگی، کمک به فقرا و ایتام نخواهد داشت.

انتهای پیام/2301/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول