اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

عادلانه بودن مال‎الاجاره موقوفات / اکثر موقوفات توسط برخی ارگان‎ها تصاحب شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در خصوص گران شدن مال‎الاجاره گفت: مال‎الاجاره موقوفات به‌روزرسانی شده و بر اساس قیمت عادلانه روز است.

عادلانه بودن مال‎الاجاره موقوفات / اکثر موقوفات توسط برخی ارگان‎ها تصاحب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سید محمدجواد رئوف‎سیدنژاد بعدازظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: تا به امروز موقوفات به حقوق خود نمی‎رسیدند و ظلم به موقوفات می‎شد لذا تصمیم گرفتیم تا بر اساس قیمت روز به این مهم مبادرت شود.

به دنبال تورم نبوده‎ایم، آنچه دریافت می‎شود اجاره واقعی است

وی خاطرنشان کرد: گاهاً شنیده می‎شود مردم به اوقاف مراجعه و عنوان می‎کنند تورم 10 درصد بوده ولی چرا اجاره موقوفات بیشتر از میزان تورم است که باید به این دسته افراد بگوییم ما به دنبال تورم نبوده‎ایم و آنچه دریافت می‎شود اجاره واقعی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان داشت: موقوفات حوزه‎های علمیه، موقوفاتی که برای کمک به یتیمان و مستمندان و حتی عزاداری سیدالشهدا (ع) است متاسفانه این حق و حقوق به طور کامل داده نمی‎شد و کمتر از آنچه میزان واقعی است دریافت می‎کردیم.

رئوف‎سیدنژاد متذکر شد: اکنون که موقوفات مورد کارشناسی قرار گرفته و قیمت‎ها بر اساس روز صورت می‎گیرد برخی اعتراض می‎کنند لذا ما خواستیم از آنچه تا به حال به موقوفات ظلم می‎شد جلوگیری کنیم و این امر خدای ناکرده ظلم به مستاجرین نیست و لازم است که روحانیون در سخنرانی‎های خود مردم را از این بابت آگاه کنند.

وی با بیان اینکه موقوفات حوزه‎های علمیه در استان کم نیستند بیان کرد: متاسفانه اکثر موقوفات توسط برخی افراد و ارگان‎ها تصاحب شده است و ما هنوز نتوانسته‎ایم آن حق و حقوق را دریافت کنیم که یکی از علت‎های آن عدم ترویج درست در زمینه وقف بوده است.

برخی حوزه‎های علمیه در پرداخت مال‎الاجاره ظلم می‎کنند 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: واقفین خیراندیشی که زمین و ملک خویش را وقف حوزه علمیه کرده‎اند برای ترویج دین بوده است اما متاسفانه برخی در این راستا ظلم کرده‎اند.

انتهای پیام/2307/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول