اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش 30 درصدی درآمد موقوفات در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: درآمد بقاع و موقوفات استان در سال 91 نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

افزایش 30 درصدی درآمد موقوفات در چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در شرایط کنونی اقتصادی و فرهنگی جامعه توجه به سنت حسنه وقف از سوی خیرین جامعه گره از بسیاری از مشکلات باز خواهد کرد.

این مسئول اولویت برنامه‌های اوقاف را تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی برشمرد و گفت: احیای موقوفات و اشاعه فرهنگ وقف از دیگر اولویت‌های برنامه‌های اوقاف محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تبلیغ وقف را یک نیاز و وظیفه همگانی دانست و گفت: ترویج سنت حسنه اسلامی وقف و معرفی امامزادگان و ترویج فرهنگ قرآنی تنها وظیفه سازمان اوقاف نیست بلکه نظام اسلامی، این امر خطیر را دنبال می‌کند و در واقع یک رسالت عمومی است.

وی با بیان این‌که درآمد بقاع و موقوفات استان در سال 91 نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: ترویج،‌ تشویق و اشاعه فرهنگ وقف را باید از تمامی دستگاه‌های فرهنگی جامعه انتظار داشته باشیم.

طباطبایی در ادامه با اشاره به روزشمار هفته وقف که از  تاریخ 21 تا 27 دی‌ماه آغاز می‎شود، گفت: محور شعار هفته وقف امسال «همه واقف باشیم» در نظر گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: روز 21 دی‌ماه جاری ترویج فرهنگ قرآن و معارف معصومین (ع)، جمعه 22 دی‌ماه جاری «وقف، احیای سنت نبوی و سیره علوی»، 23 دی‌ماه «وقف، ولایت، تداوم بیداری اسلامی»، 24 و 25 دی‌ماه  به ترتیب «وقف، اقتصاد، افزایش بهره‌وری موقوفات» و «وقف، عدالت، نیازهای اجتماعی» در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: 26 دی‌ماه نیز روز «وقف و قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه» نامگذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه نقش برجسته قرآن برای جامعه بشری را ظرفیت جهان‌شمولی دانست و گفت: پیام‌های قرآن برای تمام مصلحان جهان و حافظان حقوق بشر، قابل اعتنا و کاربردی است.

وی تصریح کرد: پنج نفر برتر مسابقات مفاهیم قرآن کریم استان، 28 دی‌ماه جاری در مرحله کشوری در تهران شرکت می‌کنند.

انتهای‌پیام/68001/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول