اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هلال‌احمر جیرفت خبر داد

افزایش اعضای باشگاه امدادگران جیرفت به 300 نفر

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر جیرفت گفت: اعضای باشگاه امدادگران جیرفت به 300 نفر امدادگر تخصصی با تجهیزات افزایش می‌یابد.

افزایش اعضای باشگاه امدادگران جیرفت به 300 نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت وجیه‌الله بهادر ظهر امروز در حاشیه برگزاری دومین دوره تکمیلی امداد و نجات اعضای هلال‌احمر جیرفت اظهار داشت: این دوره با حضور بیش از 120 امدادگر در حال برگزاری است.

وی افزود: بعد از دوره مقدماتی افراد واجد شرایط و شرکت‌کنندگان در پیش ‌آزمون در صورت کسب نمره حد نصاب می‌توانند در دوره تکمیلی شرکت کنند که در دوره تکمیلی امداد و نجات 74 ساعت عمومی امداد و 106 ساعت عمومی نجات آموزش داده می‌شود.

بهادر با بیان اینکه این دوره‌ها در راستای آمادگی بیشتر امدادگران جمعیت هلال‌احمر در مواجه شدن با بلایا و حوادث و وارد شدن به سیستم باشگاه امدادگران برگزار می‌شود، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره امدادگران تخصصی جمعیت هلال‌احمر محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 200 نفر در جیرفت عضو باشگاه امدادگران هستند، خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این شرکت‌کنندگان به اعضای باشگاه این آمار به بیش از 300 نفر امدادگر تخصصی با تجهیزات افزایش می‌یابد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر جیرفت با اشاره به اقدامت دیگر این نهاد گفت: دو پایگاه یکی در بخش جبالبارز و دیگری در سربیژن با عنوان پایگاه امداد و نجات زمستانی فعال هستند که با برنامه‌ریزی در زمینه اسکان و کمک کردن به حوادث، تصادف‌های جاده‌ای و یا کمک به مسافران در نتیجه برف‌گیر شدن مسیرها و سایر حوادث احتمالی یا جاده‌ای آمادگی دارند.

بهادر اذعان داشت: طرح امداد زمستانی با همکاری اورژانس 115 جیرفت، اداره هلال‌احمر و پلیس راه جیرفت با حضور استاندار کلید خورد که آغاز این طرح در گردنه سربیژن بود، امدادگران هر پایگاه به شکل 24 ساعته با در اختیار داشتن چهار امدادگر، یک آمبولانس و یک خودروی نجات آماده امدادرسانی و کمک احتمالی در فصل زمستان به شکل ویژه هستند.

وی با بیان اینکه کتابخانه تخصصی امداد و نجات در محل باشگاه امدادگران جوان شهرستان جیرفت با حدود یک‌هزار جلد کتاب راه‌اندازی می‌شود، افزود: کوهپیمایی تیم امداد و نجات هلال‌احمر این شهرستان 11 و 25 اسفند‌ماه سال جاری در مناطق قلعه‌سموران و شاهچراغ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80002/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول