اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری:

تمسک به دین اسلام تنها راهکار رفع جاهلیت مدرن است

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: رفع جاهلیت مدرن و بحران‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از آن تنها از طریق تمسک به دین اسلام امکان‌پذیر است.

تمسک به دین اسلام تنها راهکار رفع جاهلیت مدرن است

احمدرضا بسیج امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به فلسفه بعثت در جهان آفرینش، اظهار داشت: بعثت انبیای الهی همواره یک ضرورت زمانه بوده و مبعوث شدن پیامبران متعددی در زمان‌ها و مکان‌های مختلف حاکی از همین موضوع است.

وی، بازگشت به مسیر فطرت الهی را ضرورت هر زمانی دانست و گفت: بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز در همین راستا قابل ارزیابی است به این معنا که در زمان قبل از پیامبر (ص) مردم از فطرت خدادادی خود خروج کرده و دچار جاهلیت شده بودند.

بسیج مبازره با جاهلیت را مشهودترین عنصر رسالت پیامبر اسلام (ص) برشمرد و تصریح کرد: جاهلیت یعنی خروج انسان از مرز فطرت و در واقع خروج از سرشت الهی است و برهمین اساس پیامبر (ص) تلاش کرد این مسئله را برطرف کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه قرآن، جاهلیت پیش از دوران بعثت را جاهلیت اولی یا اول عنوان کرده است، بیان کرد: این در حالی است که اگر مردم پس از بعثت دچار جاهلیت شوند این جاهلیت تحت عنوان جاهلیت دوم نام می‌گیرد.

بسیج گفت: برهمین اساس توجه و پیروی از نبی اکرم (ص) در همه زمان‌ها و مکان‌ها به ویژه در دوران حاضر یک ضرورت اساسی است.

وی جاهلیت زمان حاضر را جاهلیت مدرن عنوان کرد و گفت: گسترش مناسبت‌های انسانی و پیچیدگی‌های اجتماعی، جاهلیت را مدرن و در پوششی از مسائل جدید و به روز قرار می‎دهد که به همین علت شناخت آن دشوارتر می‎شود.

بسیج بیان داشت: جوامع امروزی بیش از گذشته به تعالیم و آموزه‌های انسان‌ساز دین اسلام نیاز دارند و باید تلاش کرد تا این نیاز را به نحو هرچه مطلوب‌تر پاسخ داد.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تنها راه رفع جاهلیت مدرن، تمسک به دین اسلام و احکام آن است، خاطرنشان کرد: رفع این جاهلیت و بحران‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از آن تنها از طریق توسل به دین و ارزش‌های الهی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/68004/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول