اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تأکید کرد

بازگشت به معماری اسلامی برای تغییر سبک زندگی

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: سبک زندگی مردم با منبر حل نمی‌شود و باید شهرسازی و معماری خود را به سبک قبل باز گردانیم و فرهنگمان را تغییر دهیم.

بازگشت به معماری اسلامی برای تغییر سبک زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی تلوری شامگاه چهارشنبه در دومین نشست از سلسله نشست‌های راهبردی سبک زندگی در کرمان اظهار داشت: مدیریت و سبک زندگی به سه قسمت مدیریت زمان فردی در جامعه دینی، مدیریت زمان اجتماعات دینی در جامعه دینی و مدیریت زمان تشکل‌ها و سازمان‌ها در جامعه دینی تقسیم می‌شوند.

وی افزود: رفتارها به سه شاخه رفتار فردی، رفتار اجتماعی و رفتار سازمانی تقسیم می‌شوند و بر اساس رفتارها سه نوع فقه فردی، اجتماعی و سازمانی به وجود می‌آید و سبک زندگی در مدیریت رفتارها اهمیت دارد.

تلوری ادامه داد: یکی از سبک‌های زندگی مردم نظافت بود که پیامبر برای مردم آورده است و این سبک زندگی فردی آثار خود را در زمان فتح اسپانیا به جا گذاشت و اگر مسلمانان بر دنیا مسلط شدند سبک زندگی راهبردی و استراتژیک را نمی‌دانستند و فقط زندگی عادی خودشان را داشتند و مردم از آنها خوششان می‌آمد.

وی بیان کرد: قرار نیست در سبک زندگی شق‌القمر کرد و شما یک حدیث ساده دارید و آن هم سلام کردن است که 69 ثواب دارد و این یک استراتژی عظیم در سبک زندگی آدم‌ها است و هیچ فردی فرصت پیدا نکرد بر پیامبر (ص) سلام کند.

تلوری بیان کرد: معماری اسلامی در خدمت سبک زندگی بود به گفته یک جاسوس انگلیسی سبک زندگی اجتماعی و فردی مردم ایران باید تغییر می‌کرد به دلیل این اتحاد مسلمانان، صفا و صمیمیت در بین مردم زیاد بود.

وی گفت: زمان بعثت پیامبر 15 نفر در شبه جزیره عربستان سواد خواندن و نوشتن داشتند و بعد از اسلام مسلمانان 700 سال بر علم دنیا حکومت کردند و تمام کتاب‌های علمی جهان را به زبان عربی ترجمه کردند و تا 150 سال پیش زبان علمی دنیا زبان عربی بود.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: در سبک زندگی جایی برای ریخت و پاش نیست و تغییر سبک زندگی مردم با منبر حل نمی‌شود و باید شهرسازی و معماری خود را به سبک اسلامی باز گردانیم و فرهنگمان را تغییر دهیم.

انتهای پیام/80018/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول