اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و پژوهشگر طب در قرآن:

دوری از تغذیه اسلامی، عامل شیوع بیماری‌های امروز است

خبرگزاری فارس: محقق و پژوهشگر طب در قرآن دوری از تغذیه اسلامی، را عامل بسیاری از بیماری‌های امروز دانست.

دوری از تغذیه اسلامی، عامل شیوع بیماری‌های امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جلیل بابایی ظهر امروز در جلسه طب در قرآنی در سالن اجتماعات هلال احمر استان همدان اظهار داشت: ناآگاهی امروز ما در جامعه امروز به دلیل دور شدن از قرآن است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مباحث در قرآن بیان شده تصریح کرد: در احادیث بسیار اشاره شده که در هر مشکلی به قرآن رجوع کنید و از آن استنباط کنید.

محقق و پژوهشگر طب در قرآن با اشاره به تلاش استکبار برای دور کردن مسلمانان از محتوای قرآن گفت: نباید این طور باشد که از قرآن فقط روخوانی و حفظ آن را بدانیم ولی به محتوا و درون آن توجه نکنیم.

وی افزود: بسیاری از بیماری‌های پوستی که دامن‌گیر بشر امروز شده از مصرف غذاهای مضری است که بشر امروز استفاده می‌کند، اگر به دنبال اصلاح پوست هستیم باید از غذا‌های غیر سالم اجتناب کنند.

بابایی به تغذیه‌های سالم برای پوست اشاره و تأکید کرد: مصرف مایعات و مصرف شربت عسل در روز، مصرف میوه‌ها با پوست برای پاکسازی پوست بسیار مؤثر است.

وی در خصوص ارتباط اکثریت بیماری‌ها با کبد بیان داشت: اکثر بیماری‌هایی که در بدن انسان رخ می‌دهد حاصل کم‌کاری کبد و یا وجود مشکلی در آن است که اگر بتوانیم کبد را اصلاح کنیم تمام بیماری‌های پوستی برطرف می‌شود.

محقق و پژوهشگر طب در قرآن به استفاده از زردآلو و خربزه برای اصلاح سلول‌های پوست اشاره و افزود: در کنار استفاده از این میوه‌ها می‌توان از دم‌نوش‌ها به تناسب تب هر شخص استفاده کرد.

وی یادآور شد: یکی از بزرگترین مضراتی که جامعه ما تجربه می‌کند این است که شیر را همراه با میوه‌ها به مردم ارائه می‌دهند در صورتی که شیر نوشیدنی است که به خودی خود در معده سنگین است و اگر این شیر را با میوه فشرده کنیم هضم آن در معده بسیار مشکل است و علت بسیاری از بیماری‌ها نیز در همین امر است.

بابایی با اشاره به مضرات پفک تأکید کرد: اگر کارخانه‌های پفک را به کارخانه‌های زردآلو تبدیل کنند به طور حتم کم‌خونی و بسیاری از مشکلات دیگر از جامعه برطرف و تعداد زیادی از افراد نیز در این کارخانه‌ها مشغول به کار می‌شوند.

وی در پایان سخنانش گفت: هر بیماری علتی دارد که علت اکثر بیماری‌ها در تغذیه ناسالم و غذاهای چرب و سرخ‌کردنی و ... است که مردم استفاده می‌کنند و باید در ابتدای درمان هر بیماری تغذیه شخص درمان شود تا نتیجه‌گیری صورت بگیرد.

انتهای پیام/89007/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول