اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی قزوین خبر داد

فعالیت 20 کمپ غیرمجاز در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان قزوین از فعالیت 20 کمپ غیرمجاز در این استان خبر داد.

فعالیت 20 کمپ غیرمجاز در قزوین

فریده یوسفی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: 20 کمپ غیرمجاز در استان قزوین در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه از این آمار 10 کمپ مراحل اخذ مجوز را طی می‌کنند که تا قبل از اخذ پروانه فعالیت این کمپ‌ها نیز غیرمجاز محسوب می‌شوند، ادامه داد: 10 کمپ دیگر رسماً به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند که بیماران باید از مراجعه به آنها به شدت خودداری کنند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه کمپ‌های غیرمجاز به دلیل نداشتن مجوز سازمان بهزیستی استان قزوین نظارتی بر فعالیت‌های آنان برای اعمال استانداردها نیست، ابراز داشت: مردم باید بیمارانشان را برای ترک اعتیاد به کمپ‌های که دارای مجوز فعالیت این سازمان هستند، ببرند.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های سازمان بهزیستی استان قزوین اطلاع‌رسانی درست در مورد فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد است، بیان داشت: باید مردم در مورد کمپ‌های مجوزدار و غیر مجوز اطلاعات درستی را داشته باشند تا بتوانند با تشخیص درست بیمارانشان را در مراکز قانونی بستری کنند.

یوسفی‌پور اضافه کرد: سازمان بهزیستی استان قزوین برای مبارزه با کمپ‌های غیرمجاز لیست مراکز مجوزدار را در اختیار پلیس امنیت و اماکن و پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار می‌دهد تا در صورت مشاهده مراکز غیرمجاز با آنها به شدت برخورد کنند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه در برخی موارد مسئولان مربوطه با کمپ‌های غیرمجاز برخورد و مراکز آنها پلمب و تعطیل می‌کنند، اذعان داشت: متأسفانه متخلفان بعد از پلمب کردن مراکزشان در مکان دیگری فعالیت خود را شروع می‌کنند که تا شناسایی این کمپ‌ها توسط مأموران نظارتی به بازه زمانی نیاز است که بر این اساس باید مردم دقت بیشتری به فعالیت قانونی کمپ‌های ترک اعتیاد کنند.

فعالیت 9 کمپ قانونی در قزوین

معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: در استان قزوین 9 کمپ مجوزدار وجود دارد که از این آمار یک کمپ‌ در شهر صنعتی الوند، بویین‌زهرا و تاکستان و مابقی در شهرستان قزوین قرار دارند.

یوسفی‌پور با بیان اینکه کمپ‌های ترک اعتیاد در داخل بافت شهری نیستند و در اطراف شهرها مستقر هستند، خاطرنشان کرد: این کمپ‌ها مراکز اقامتی درمان اعتیاد هستند که افراد بیمار به صورت شبانه‌روزی در این مرکز به صورت دوره‌ای بستری می‌شوند تا سم‌زدایی به صورت کامل انجام شود.

این مسئول با اشاره به اینکه محور اصلی کمپ‌های ترک اعتیاد سم‌زدایی است به همین سبب پزشک نقش تعیین‌کننده‌ای در درمان آنان دارد، اضافه کرد: این کمپ‌ها موظفند در بدو ورود و دوره درمان بیمارانشان را توسط پزشک ویزیت کنند تا مراحل درمان به خوبی انجام شود.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان قزوین متذکر شد: بیماران معتاد در چهار هفته با روش سم‌زدایی درمان می‌شوند که این دوره سم‌زدایی با توجه به نوع مصرف مواد مخدر مانند هروئین و تریاک متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه جلسه‌های آموزشی توسط روانشناسان و جلسه‌های بهبودی توسط افراد بهبودیافته از اعتیاد برگزار می‌شود، ادامه داد: بیماران معتاد بعد از سم‌زدایی کامل باید در این جلسه‌ها شرکت کنند تا انگیزه، اطلاعات و آگاهی‌ آنان درباره نحوه ترک اعتیاد ارتقا یابد.

انتهای پیام/77009/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول