اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

پورتال قلب سالم کاشان رونمایی شد

خبرگزاری فارس: پورتال قلب سالم دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور مسئولان این شهرستان به طور رسمی رونمایی شد.

پورتال قلب سالم کاشان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان شامگاه امروز در این مراسم بر غنی‌سازی و پرمحتوا کردن این سایت در ابتدای فعالیت آن و ضرورت ارتقای سلامت بیماران قلبی عروقی در جامعه تأکید کرد.

محمدحسین اعرابی همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد امکان آفلاین سایت قلب سالم در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان به منظور دسترسی آسان و رایگان شهروندان گفت: برای بهره‌برداری از امکانات آموزشی و پیشگیری پورتال قلب سالم دانشگاه علوم پزشکی کاشان، رسانه‌ها می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.

معاون سابق بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این مراسم از بیماری‌های قلبی و عروقی در دنیا و به ویژه در ایران به عنوان عامل اصلی مرگ و میر نام برد و افزود: هرچند در حوزه درمان اقدامات خوبی صورت گرفته است اما در زمینه آموزش و پیشگیری از این بیماری هنوز اقدام مؤثری انجام نشده است.

حسن الماسی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در حوزه پیشگیری از این بیماری را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی به دلیل بهره‌مندی این دانشگاه از امکانات و مجموعه وسیع، اقدامات مؤثری انجام شده است.

وی، تشکیل بسیج آموزش پیش‌گیری از بیماری‌های قلب و عروق برای نخستین بار در کشور را یکی از برنامه‌های‌ مهم اجرا شده در حوزه آموزش و پیشگیری نام برد و عنوان کرد: این آموزش‌ها برای 60 هزار نفر از زنان خانه‌دار 15 تا 60 ساله کاشانی ارائه می‌شود.

به گفته وی با افتتاح پورتال قلب سالم دانشگاه علوم پزشکی کاشان، آموزش و پیشگیری در حوزه بیماری قلبی و عروقی در این شهرستان از سرعت بیشتری برخوردار می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه برای غنی‌سازی محتوای پورتال قلب سالم دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأکید کرد.

حجت‌السلام و‌المسلمین علیرضا شاه‌فضل گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای استفاده از مطالب پورتال قلب سالم به زبان‌های انگلیسی، عربی و زبان اردو با جمعیت یک و نیم میلیاردی اردوزبانان در معرفی دانشگاه، استعدادها، ظرفیت‌های دانشگاه بسیار مفید است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این آیین هدف از راه‌اندازی پورتال قلب سالم دانشگاه علوم پزشکی کاشان را آموزش و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و اطلاع‌رسانی و ارائه اطلاعات مورد نیاز برای گروه‌های هدف ذکر کرد.

سید علیرضا مروجی افزود: طراحی پورتال قلب سالم دانشگاه علوم پزشکی کاشان به گونه‌ا‌ی است که می‌تواند تمامی اقشار جامعه را زیرپوشش قرار دهد و علاوه بر اطلاعات مورد نیاز بیماران قلبی و عروقی و آموزش و پیشگیری، امکان استفاده از اخبار روزانه با قابلیت استفاده از RSS «خبرخوان» بدون نیاز مراجعه به سایت وجود دارد.

وی همچنین استفاده از سامانه پرسش و پاسخ برای بیماران قلبی و عروقی را یکی دیگر از ویژگی‌های پورتال قلب سالم دانست و گفت: سامانه پرسش و پاسخ این امکان را به کاربر می‌دهد تا تعامل بیشتری با سایت برقرار کرده و طریق لینک پرسش و پاسخ تمام سئوالات خود را به صورت آنلاین مطرح و به صورت آنلاین پاسخ خود را دریافت کند و یا به ایمیل کاربر ارسال و به صورت خودکار در سامانه سایت درج می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان همچنین قابلیت استفاده از انیمیشن‌ها و همچنین آموزش آنلاین به کاربران را از دیگر مزایای پورتال قلب سالم این دانشگاه عنوان و تصریح کرد: کاربران می‌توانند با مراجعه به وب سایت قلب سالم دانشگاه علوم پزشکی کاشان در چندین مرحله آزمون به صورت آنلاین شرکت و در پایان گواهینامه خود را آنلاین دریافت کنند.

مروجی با اشاره به اینکه تاکنون 30 میلیون ریال برای طراحی پورتال قلب سالم دانشگاه علوم پزشکی کاشان هزینه شده، یادآور شد: در پورتال قلب سالم سعی شده علاوه بر ارائه محتوای مورد نیاز و تکنولوژی، بحث فنی سایت نیز مد نظر قرار داشته باشد تا در بین رقبای خود در رتبه اول قرار گیرد.

انتهای پیام/2406/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول