اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای مانور دورمیزی در منطقه 20

توانمندی گروه‌های عملیاتی عباس‌آباد شهرری بررسی شد

خبرگزاری فارس: شهرداری منطقه 20 با برگزاری مانور دورمیزی در محله عباس‌آباد شهرری توانمندی گروه‌های عملیاتی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

توانمندی گروه‌های عملیاتی عباس‌آباد شهرری بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش شهرداری منطقه 20 با برگزاری مانور دورمیزی در محله عباس‌آباد شهرری توانمندی گروه‌های عملیاتی و میزان آمادگی عوامل امدادی را در مواقع اضطرار و بحران مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

شهردار ناحیه شش شهرری در حاشیه این مانور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: مانور دورمیزی با سناریوی فعال شدن گسل جنوب ری و وقوع زلزله فرضی به بزرگی 5.5 ریشتر در محله عباس‌آباد منطقه 20 با حضور شهردار و  مسئولان ناحیه، اعضای شورایاری و مسئولان سازمان‌های اورژانس، آتش نشانی، آب، برق، گاز و مخابرات برگزار شد و میزان خسارت وارده، توانایی و عملکرد سازمان‌ها، ادارات و گروه‌های عملیاتی مورد ارزیابی قرار گرفت.

بابک جعفری افزود: در همین راستا در پایان مانور دورمیزی در راستای ایجاد آمادگی هرچه بیشتر پرسنل ستاد مدیریت بحران نواحی شهرداری منطقه 20 بر طبق یک سناریوی فرضی با نواختن زنگ زلزله و اعلام خطر، پناهگیری صحیح، تخلیه و خروج اضطراری توسط کارکنان شهرداری ناحیه شش شبیه‌سازی شد.

وی در ادامه با اشاره به همکاری ستاد مدیریت بحران و حضور سازمان‌های تخصصی از جمله آتش‌ نشانی و اورژانس تصریح کرد: این پرسنل با اصول ایمنی و آتش نشانی و روش‌های کنترل و پیشگیری از آتش‌سوزی با حضور کارشناس سازمان آتش نشانی با روش‌های استفاده از انواع خاموش کننده‌ها و نحوه اطفای حریق به وسیله کپسول‌های آتش نشانی آشنا شدند.

این گزارش حاکی است، طی سال‌های گذشته و در سال جاری مانورهایی با سناریوهای مختلف با حضور ادارات مربوطه در سطح نواحی برگزار شده است که هدف از آن توانمندسازی اعضای سامانه فرماندهی حادثه، عملیاتی کردن سیستم مدیریت بحران، تمرین و هماهنگی نیروهای عملیاتی، تجهیزات و ارزیابی خسارت است که در پیشبرد برنامه‌های آینده و شناسایی نقاط قوت و ضعف مؤثر است. 

انتهای‌پیام/2462/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول