اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی نخبگان صورت گرفت

ارائه 250 طرح به دفتر نوآوران شهید فهمیده کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده کرمان گفت: 250 طرح در زمینه‌های مختلف از سوی نخبگان عرصه دفاعی این استان به این دفتر ارائه شده است.

ارائه 250 طرح به دفتر نوآوران شهید فهمیده کرمان

مهدی گنجوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طرح‌های بسیار خوبی از نخبگان استان کرمان به دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده ارسال شده است که در صورت نهایی شدن و رسیدن به نتیجه می‌توانند در سطح جهان بی‌نظیر باشند.

وی از شناسایی 200 نفر از نخبگان عرصه دفاعی توسط دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان کرمان خبر داد و افزود: طرح‌های ارائه شده از سوی این افراد فقط در حوزه صنعت دفاعی نیست، بلکه شامل طرح‌هایی مانند بازی‌های رایانه‌ای در قالب مباحث دفاعی و دوران دفاع مقدس هم می‌شود.

گنجوی ابراز داشت: دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان کرمان با سایر دستگاه‌ها ارتباط دارد و در زمینه پدافند غیر عامل، مدیریت نظامی، علوم انسانی و حوزه سایبری نیز فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: طرح‌های ارائه شده به دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان کرمان در کمیته‌های داوری در چهار سطح مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند. 

گنجوی تصریح کرد: به طرح‌های سطح یک مبلغی برابر با یک میلیون تومان، سطح دو مبلغ 3 میلیون تومان و سطح سه مبلغ 20 میلیون تومان ارائه می‌شود و طرح‌های سطح چهار محدودیت اعتبار ندارند و موسسه تا مراحل تولید انبوه از طرح حمایت می‌کند.

وی گفت: دفاتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده در استان‌ها همچنین طرح‌های غیر دفاعی ارائه شده به این مجموعه‌ها را به شرکت شرف در تهران معرفی می‌کنند تا توسط این شرکت مورد حمایت و سرمایه‌گذاری قرار گیرند.

این مسئول از ارائه 250 طرح به دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان کرمان خبر داد و افزود: بعضی از این طرح‌ها به انعقاد قرارداد منجر شده‌اند و بعضی دیگر نیز در حال پیگیری برای رسیدن به نتیجه مطلوب هستند.

گنجوی خاطرنشان کرد: دفاتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده طرح‌های ارائه شده‌ای که مورد داوری قرار بگیرند و به نتیجه مطلوب دست یابند را به صنعت مربوط به آن وصل می‌کند و قراردادهایی با نخبگان برای خرید طرح و یا همکاری منعقد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان نخبگان گمنام بسیاری دارد که ناشناخته هستند، تصریح کرد: استان کرمان بهشت نخبگان است که سرشار از انرژی‌هایی هستند که نیاز به کشف و استخراج دارند و در عرصه علم و فناوری می‌توانند انقلاب به پا کنند و بر اساس برنامه جلو روند.

گنجوی بیان کرد: اگر نخبگان در گرداب‌های بروکراسی اداری و خسته کننده گیر نکنند، می‌توانند در سطح جهانی حرف‌های زیادی بزنند.

وی افزود: نخبگان کرمان همچنین در رشته‌های علوم زیستی طرح‌های خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله شش طرح بسیار خوب در عرصه داروهای گیاهی و پزشکی ارائه داده‌اند.

گنجوی عنوان کرد: مجموعه مسئولان و افرادی که در حوزه پژوهشی کار می‌کنند باید دست به دست هم دهند و خود را در مسیر اقتدار ایران شریک کنند که این اقتدار به واسطه حضور نخبگان به وجود آمده است و باید روند آن را تسریع کنیم.

گنجوی گفت: فعالان عرصه پژوهشی و دفاعی می‌توانند میزان نورانیت و انقلاب اسلامی را افزایش دهند تا منجر به اقتدار ملی شود.

انتهای پیام/80019/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول