اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه استان اردبیل:

19 دی فصل درخشان تاریخ اردبیل است

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: 19 دی که استان اردبیل با تقدیم صدها شهید توانست راه عزت و سرفرازی را نمایان کند، یکی از درخشان‌ترین قطعه تاریخی این استان دلاورخیز است.

19 دی فصل درخشان تاریخ اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار غلام‌عسگر کریمیان عصر امروز در نشست با جمعی از خانواده‌های شهدای کربلای 4 و 5 اظهار داشت: ما در 19 دی که به نام شهدای استان اردبیل نامگذاری شد بیش از 253 لاله به خون خفته در راه این وطن دادیم تا اعتبار اردبیل جهانی و بین‌المللی شود.

وی تصریح کرد: ما با تقدیم این سرمایه‌های عظیم در حقیقت صلابت و ارزش‌مداری جمهوری اسلامی ایران را نشان دادیم و ثابت کردیم که عظمت و شوکت این سرزمین مقدس با خون شهدا عجین شده است.

کریمیان خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در 19 دی 57 مردم قم با شهادت‌طلبی خود عزت و جاودانگی ابدی از خود به یادگار گذاشتند، 19 دی اردبیل نیز از قطعات تاریخی درخشانی است که برای همیشه در خاطره‌ها و یاد ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان باقی می‌ماند.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اعلام اینکه شورای فرهنگ عمومی استان 19 دی را به عنوان شهدای اردبیل نامگذاری کرده است، اضافه کرد: ما همه ساله در این روز شاهد برگزاری یادواره شهدای کربلای 4 و 5 بودیم که امسال به دلیل برگزاری همزمان یادواره شهدای سرباز که به صورت ملی و سراسری زمان‌بندی شده بود تاریخ برگزاری این یادواره را تغییر دادیم که به زودی زمان برگزاری آن که با عزت و شوکت خاص است، اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری این یادواره‌ها و پاسداشت حرمت شهیدان و خون پربرکت آنها در حقیقت تلنگری به همه ما است که از خواب غفلت بلند شویم و اجازه ندهیم دشمنان با ابزارهای مختلف تبلیغی و ترفندهای گوناگون کشور ما را مورد هجمه و تهدید جدی قرار دهند.

برگزاری یادواره 25 شهید نیارق نمین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما همزمان با 19 دی سالروز به شهادت رسیدن پنج تن از اهالی روستای نیارق به دست دژخیمان رژیم پهلوی در سال 57 یادواره این شهدا به همراه 20 شهید دیگر منطقه نیارق نمین برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در این یادواره گفت: استکبار جهانی همچون فتنه سال 88 با حربه‌های جدید در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به میدان آمده است تا با رمز و رموز جدید بتواند به جمهوری اسلامی ایران ضربه زده و هیمنه آن را بشکند.

ذکی‌الله خوشبخت افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند القاء آزاد نبودن انتخابات در آستانه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در حقیقت همراهی با دشمن است که عده‌ای فتنه‌گر، جریان‌های انحرافی و سودجو سعی می‌کنند با همین ابزارها در پنج ماه مانده به انتخابات اصالت و اعتبار آن را زیر سؤال ببرند.

وی تصریح کرد: دشمنان با ناامید شدن از هر حیله و نیرنگی امروز به وسط میدان آمدند تا شاید جمهوری اسلامی ایران را با کثیف‌ترین نقشه‌ها از مسیر اصلی منحرف کنند که قطعاً در این راه با شکستی سهمگین روبه‌رو می‌شوند.

خوشبخت از شهدا به عنوان سرمایه‌های عظیم این کشور و اسباب اقتدار و هویت واقعی یاد کرد و ادامه داد: همان‌گونه که شهدا بر تبعیت از ولایت تاکید داشتند باید فتنه‌گران و منحرفان بدانند که ملت آنهایی که با رهبری زاویه گرفتند، پذیرش نکرده و آنها را قبول ندارد.

انتهای پیام/62006/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول