اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر الوند:

وقف باید آثار مفید و ماندگاری داشته باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر الوند گفت: بهترین نتایج وقف انجام امور عمرانی نظیر ساخت مدرسه و بیمارستان است که سبب ماندگاری و استفاده طولانی مدت عموم مردم می‌شود.

وقف باید آثار مفید و ماندگاری داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور امام جمعه شهر الوند در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‌های هفته وقف در شهرستان البرز که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وقف به تمام مسئولان سازمان وقف و واقفین خیراندیش، اظهار داشت: تصمیم‌گیری در خصوص یافتن محل مصرف درآمدهای موقوفات بایستی با شناسایی و آگاهی کامل صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته افراد برای بقای آثار خویش، بر روی سنگ یادگاری می‌نوشتند عنوان کرد: وقف از مستحباتی است که بشر بر اساس نیاز و برای بقای خویش مطرح کرده تا با استفاده از آن در آینده بتواند مورد بهره‌مندی آن قرار گیرد.

امام جمعه شهر الوند پیشینه وقف را به دوران پیامبران و انبیای الهی نسبت داد و تصریح کرد: به فرموده پیامبر اکرم (ص) هر کس سنت نیکویی را پایه‌ریزی کند و مردم نیز از آن بهره بگیرند، ثواب بسیاری نصیب انسان خواهد شد.

* وقف نباید محدود به خاص باشد

عادل‌پور با اشاره به اینکه وقف در دو نوع عام و خاص وجود دارد اذعان کرد: وقف عام به دلیل همه‌گیر بودن و کاربرد بیشتر آن برای عموم مردم، همواره مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه وقف نباید محدود به خاص باشد ابراز کرد: باید نیات خاص در امر وقف از میان برداشته شود و متولیان آن با صرف عام موقوفات، دیدگاه مردم را نسبت به این مساله تغییر دهند.

* هدف و فلسفه وقف دارای مسائلی است که خود پاسخگوی آن‌ها است

امام جمعه شهر الوند تصرف در وقف توسط برخی افراد دارای آثار، پیامدها و مشکلات فراوانی بوده است و به تبع آن، چالش‌ها و مشکلات فراوانی برای مردم به وجود آورده است.

عادل‌پور با تأکید بر اینکه مسئولان باید در امور خیر نیتی خالص داشته باشند اظهار داشت: باید بر امور خیر مدیریت صحیح وجود داشته باشد و مسئولان از حب و بغض دوری کنند.

وی تأکید کرد: عمل کردن به وقف باید همواره صورت گیرد تا فرهنگ و آثار آن در میان مردم و جامعه جاری شود.

* وقف باید آثار مفید و ماندگاری داشته باشد

عادل‌پور خاطرنشان کرد: اگر خدمات سازمان اوقاف که مردم در حال بهره‌مندی از آن هستند، برای مردم آشکار گردد، بسیاری از مشکلات در فرهنگسازی وقف حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کارهای وقف باید به آثاری ماندگار تبدیل شود بیان کرد: استان‌هایی نظیر یزد، قم و مشهد کارهای بسیار مناسب و ماندگار عمرانی از طریق وقف انجام داده‌اند که این مهم نقش بسیار برجسته‌ای در زنده نگه داشتن این فریضه داشته است.

امام جمعه شهر الوند ادامه داد: ساخت مسجد، مدرسه، بیمارستان و درمانگاه، سد، پل و هر کاری که در جهت عمران و آبادانی است، می‌تواند بهترین نتیجه وقف باشد.

علی عادل‌پور در پایان با اشاره به اینکه خیرات و برکات وقف فراوان است ابراز داشت: امید است با همت و تلاش مسئولان، دیدگاه عموم مردم نسبت به فریضه وقف بهبود یابد.

انتهای پیام/77007/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول