اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه فارس:

رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ وقف دارند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ حفظ موقوفه و پرداخت آن توسط مستأجران نقش مهمی دارند.

رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ وقف دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سید‌ اسماعیل حسینی‌ مقدم بعد‌از‌ظهر امروز در دومین همایش وقف و رسانه استان فارس اظهار داشت: اصحاب رسانه باید در ترویج فرهنگ حفظ موقوفه و پرداخت آن توسط مستأجران، نقش مهمی ایفا ‌کنند.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس افزود: وقف اصلی‌ترین سفارش اسلام و حکومت اسلامی بوده که اکنون بسیار مظلوم واقع شده است و جایگاه اصلی آن چنین نیست.

وی بیان کرد: حضرت محمد (ص) بزرگ‌ترین پیام‌رسان وقف و سیره وقفی آن حضرت بهترین الگو برای اصحاب رسانه است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس افزود: یکی از زیربنایی‌ترین تدابیر حکومتی و مدیریتی نبی اکرم (ص) توجه ویژه آن حضرت به مقوله وقف است.

وی گفت: زمانی که حضرت محمد (ص) نخستین پایه‌های حکومتی را در مدینه پایه‌ریزی کردند نخستین اقدام ایشان بنای مسجد بود.

حسینی‌ مقدم افزود: مقدمه وقف از اصلی‌ترین مقولات اجتماعی، اقتصادی و آموزشی نبی مکرم اسلام (ص) و این دین مقدس محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه درباره همایش وقف و رسانه باید به سیره مدیریتی وقفی نبی مکرم اسلام (ص) توجه ویژه داشته باشند، اضافه کرد: آن حضرت یک سیره وقفی دارد و آن سیره بزرگ‌ترین پیام‌رسان وقف و برای اصحاب رسانه بهترین الگو است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس خاطرنشان کرد: در سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) توجه آن حضرت به احکام و باید و نبایدهای وقف است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عدم آشنایی مردم ما با احکام وقف مشکل بسیار فراگیری بوده که امروز سازمان اوقاف با آن مواجه است.

این مقام مسئول اضافه کرد: نخستین رسالتی که اصحاب رسانه باید از نبی مکرم اسلام (ص) الگو بگیرند، این است که باید و نبایدها و احکام وقف را برای مردم بازگو کنند.

وی هجوم افراد معاویه‌وار و بنی‌امیه‌وار به موقوفات را از دیگر مشکلات وقف برشمرد و گفت: زمانی که نبی مکرم اسلام (ص) موقوفات را به افراد لایق سپردند،‌ این موقوفات تا سال‌ها در راستای اهداف اصلی خود حفظ شدند اما زمانی که بنی‌امیه بر روی کار آمد و حضرت علی‌ (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) از مدیریت این اوقاف کنار زده شدند، اصل خود موقوفات از بین رفت.

انتهای پیام/2448/ز2/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول