به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسن ربیعی بعد از ظهر امروز در همایش وقف و رسانه اظهار داشت: وقف برای پرداخت پول به رسانهها مشکلی ندارد اما نحوه برخورد با وقف نباید از زاویه بازرگانی باشد.
مدیر روابط عمومی و امور بینالملل سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقف یک فرهنگ ریشهدار اسلامی است که باید متناسب با آن، نسبت به اطلاعرسانی و معرفی این فرهنگ، اقدام کنیم.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانهها در فرهنگسازی حوزه وقف افزود: تمام رسانهها در قبال انعکاس فعالیتها و معرفی وقف، پول میخواهند.
ربیعی ادامه داد: رسانهها به ما قول همکاری و همراهی میدهند اما در عرصه عمل، ورود کمرنگی دارند.
وی اضافه کرد: امروز که گناه در جامعه بسیار شده، یکی از وظایف رسانهها سوق دادن مردم به سمت مراکز فرهنگی، مذهبی مانند اماکن متبرکه و امامزادگان است.
مدیر روابط عمومی و امور بینالملل سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اماکن متبرکه و امامزادگان باید قطب فرهنگ در کشور باشد، خاطرنشان کرد: حساسیت کافی در جامعه رسانهای در مواجهه با این فرهنگ غنی اسلامی با هدف معرفی آن به جامعه وجود ندارد.
ربیعی در عین حال از اوج گرفتن فرهنگ وقف در سایر کشورها خبر داد و تصریح کرد: در سالهای اخیر شاهد پنج تا هفت برابر شدن وقفهای جدید، با نیتهای نو و متناسب با نیاز روز هستیم.
وی با بیان اینکه وقف مظلوم و مهجور است، تصریح کرد: وقف در دوران حکومتهای گذشته به ویژه دوران پهلویها، افول کرد و آنان با فروش و حراج اموال موقوفه در قالب طرحهایی نظیر اصلاحات ارضی، خیانت بزرگی به این فرهنگ روا داشتند.
این مسئول اضافه کرد: اوقاف هنوز از عوارض این اقدام دوران پهلوی، ضربه میخورد و در دوران حکومت اسلامی وقف مهجور و مظلوم است.
وی در پایان با بیان اینکه رسانهها با وقف مانند پفکنمکی برخورد میکنند، خاطرنشان کرد: وقف به عنوان یک سیره علوی مظلوم مانده و درد ما این است که در رسانهها با وقف مانند پفکنمکی برخورد میشود.
انتهای پیام/2448/ح20/گ1003