اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران:

30 چالش فرهنگی و اجتماعی مازندران شناسایی شد

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی گفت: 30 چالش فرهنگی و اجتماعی مازندران شناسایی و دسته‌بندی شد.

30 چالش فرهنگی و اجتماعی مازندران شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران و اعضای این شورا در سالن اجتماعات دانشگاه پردیس بهشتی زیراب سوادکوه برگزار شد.

* شورای فرهنگ عمومی باید خط دهی و قداست آفرینی کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه مقام معظم رهبری ما را به فرمان دینی و قرآنی بصیرت امر کرد، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید خط‌دهی و قداست‌آفرینی کند.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی خواستار شناخت بصیرانه زمان شد و با اشاره به اینکه طی کردن بدون بصیرت مسیر دینی سبب می‌شود که هر چه به پیش برویم راهمان طولانی‌تر می‌شود، افزود: مسیر اصلی نگرش ما، توسط مقام معظم رهبری تعیین می‌شود و هر کس خارج از این نگرش مقام معظم رهبری باشد، مطرود است.

وی با بیان اینکه معرفت دینی دانش‌آموزان و دانشجویان ما ضعیف است خاطر نشان کرد: افزایش عمل به آموزه‌های دینی زمینه سلامت جامعه را فراهم می‌آورد.

ابراهیمی به مشکلات ایجاد شده توسط فاصله طبقاتی اشاره کرد و یادآور شد: شکاف طبقاتی در جامعه نیاز به آسیب‌شناسی و برای حل شدن نیاز به بسترسازی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به شناسایی و دسته‌بندی 30 چالش فرهنگی و اجتماعی در مازندران اشاره کرد و افزود: جهاد اقتصادی، رشد فضائل اخلاقی، کاهش طلاق، بررسی و اجرایی کردن سبک زندگی مورد نظر مقام معظم رهبری از جمله موضوعات قابل بررسی در شورای فرهنگ عمومی است.

وی به هماهنگی با 531 مسجد کانون مساجد مازندران برای برنامه‌های رحلت پیامبر گرامی اسلام در 28 صفر اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به توهین به پیامبر گرامی اسلام باید در پرشکوه کردن مراسم 28 صفر امسال برنامه‌ریزی منسجم‌تری را داشته باشیم.

ابراهیمی به مشهود بودن شکاف بین حوزه نظر و عمل در جامعه اشاره کرد و گفت: هر چه معنویت در جامعه گسترش یابد شاهد مشکلات گسترده‌تری برای استکبار خواهیم بود.

ابراهیمی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است، گفت: مسئولیت شورای فرهنگ عمومی در استان با نماینده ولی فقیه و قائم مقامی استاندار و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در شهرستان‌ها به ریاست امام جمعه و به قائم مقامی فرماندار و دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان است.

*اصلاح نگرش‌ها از وظایف شورای فرهنگ عمومی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه فرهنگ جامعه متعلق به همه آحاد جامعه و مسئولان ادارات و نهادهای مختلف است، افزود: مازندران با سابقه ولایی و به عنوان پیشانی ایران باستان دارای مفاخر ارزشمند و پتانسیل قوی دینی و فرهنگی دارد.

وی به مهم‌ترین دغدغه و رسالت شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: اصلاح نگرش‌ها، احیای ارزش‌ها و ارتقای دانش‌ها در مقابل هجمه‌های دشمنان از وظایف ما در شورای فرهنگ عمومی است.

* اجرای تئاتر در تنکابن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به برنامه‌های 9 دی اشاره کرد و گفت: جلسات پرسش و پاسخ و سخنرانی سخنرانان ملی و میزگرد صدا و سیما و برگزاری تئاتر بصیرت به صورت ملی که از 6 تا 9 دی ماه در تنکابن انجام می‌شود و 8 گروه از تهران و اصفهان و البرز و مازندران حضور دارند، برخی از برنامه‌های ما در روز بصیرت است.

* فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی بر پایه شعار سال مقام معظم رهبری

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه نیز با تاکید بر اینکه محور فعالیت‌های ما بر پایه شعار سال مقام معظم رهبری بوده است، گفت: گزارش‌خواهی از ادارات و نهادهای مختلف برای بررسی وضعیت اشتغالزایی و تولید شهرستان سوادکوه مورد بررسی قرار گرفته است.

موسی پهلوان به شکل‌گیری حکومت شیعه در مازندران در روز 14 آبان و برنامه‌های شهرستانی اشاره و خاطر نشان کرد: هماهنگی با مدارس برای بررسی روز 14 آبان با ارائه در موضوع انشاء و بررسی دانشگاهی آن و دیدار با ائمه جمعه و جماعات سوادکوه پیرامون بیان شکل‌گیری حکومت شیعی در مازندران برخی از برنامه‌های ما در روز 9 دی در مازندران بوده است.

وی با اشاره به 9 دی و روز بصیرت و میثاق دوباره ملت با ولایت اشاره و خاطر نشان کرد: مزدوران اجنبی و عروسک‌های کجاوه‌نشین استکبار با قیافه‌ای به ظاهر مردمی به فتنه‌گری پرداختند که این توطئه به خودشان برگشت.

وی به برنامه‌های فرهنگی شهرستان سوادکوه اشاره کرد و یادآور شد: در کابینه فرهنگی فرماندار سوادکوه شاهد همدلی و همراهی تیم فرهنگی شهرستان هستیم.

* ملت ایران توانایی عبور از گردنه‌های فتنه را دارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه نیز در این جلسه با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: اجازه ندهیم فرهنگ عمومی جامعه که همان احترام متقابل است در انتخابات آتی جریحه‌دار شود.

حجت‌الاسلام احمد قربانی با بیان اینکه تنها ملت ایران با رهبری مقام معظم رهبری توانایی عبور از گردنه‌های فتنه را داشت، افزود: مملکت ما متعلق به شهدای گمنام است و هر کسی که مسئولیتش به اتمام رسید باید با تقدیر از مجاهدت شهدا آن را تحویل دهد.

* سوادکوه امن‌ترین شهرستان مازندران

فرماندار سوادکوه نیز با بیان اینکه مردم سوادکوه در 8 دی ماه 2 سال قبل اقدام به برگزاری راهپیمایی میثاق با مقام معظم رهبری کردند، گفت: در برنامه‌های مختلف دینی و فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های کمی و کیفی قابل قبولی داشته‌ایم.

عزیز باقری با بیان اینکه شهرستان سوادکوه در سایه غیرت و دینداری مردم سوادکوه، امن‌ترین شهرستان با پایین‌ترین آمار جرم است، خاطر نشان کرد: برای گرامیداشت 9 دی برنامه‌های مختلفی در شهرستان داریم.

وی خواستار توجه به برنامه‌های محرم استان مازندران به عنوان خاستگاه حکومت شیعی در صدا و سیما شد که به پیشنهاد مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به عنوان مصوبه جلسه شورای فرهنگ عمومی تعیین شد.

* مسئولان فرهنگی، سرفصل فرهنگی داشته باشند

امام جمعه زیراب نیز خواستار تعیین سرفصل‌های فرهنگی توسط مسئولان فرهنگی شد و گفت: جامعه بشری امروز نیاز به آموزه‌های دینی است.

حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی با تاکید بر این مطلب که حماسه 9 دی انقلابی در درون انقلاب ما بوده است، خاطر نشان کرد: دشمن‌شناسی ملت ایران، گوی سبقت را از نخبگان جامعه گرفته است.

انتهای پیام/86015/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول