اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان:

به خبرنگاران توانمند نیاز مبرم داریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: به خبرنگاران توانمند در سطح استان نیاز مبرم داریم.

به خبرنگاران توانمند نیاز مبرم داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره تخصصی خبرنگاری و روزنامه‎نگاری در ساختمان شماره سه استانداری گلستان اظهار داشت: خبرنگاران استان از مجال فراهم شده توسط استانداری گلستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استفاده کنند و بر توانمندی‎های تخصصی خود بیفزایند چراکه استان گلستان نیاز مبرمی به خبرنگاران متخصص و توانمند دارد.

وی تصریح کرد: در این دوره سعی کردیم از سرفصل‎های دارای اولویت استفاده کنیم و در کنار این سرفصل‎های عمومی و تخصصی، اخلاق حرفه‎ای و توانمندی در تولید محتوا اخبار و رویدادها در حوزه‎های مختلف سیاسی، اجتماعی مدنظر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: انتظار می‎رود خبرنگاران در این کلاس‎ها شنونده نباشند و با حضوری موثر در کلاس آن را به مثابه کارگاه عملی و راهبردی ببینند و از استادان که تجربه زیادی در این مباحث دارند بیشترین استفاده را بکنند چراکه خبرنگاران باید عطش شنیدن و روحیه پرسشگری داشته باشند تا موفق باشند.

منتظری عنوان کرد: برگزاری این دوره از کلاس‎ها با مساعدت استانداری گلستان شکل گرفت و تا به حال حدود 150 نفر در این کلاس‎ها ثبت‎نام کردند و از تعداد 400 خبرنگاری که ما در استان داریم این افرادی که در کلاس‎ها شرکت کردند رقم قابل توجهی است و نویدبخش علاقه‎مندی خبرنگاران در بحث تخصصی شدن در این زمینه است.

وی با بیان اینکه در پایان این دوره به تمامی شرکت‎کنندگان گواهی شرکت در دوره داده می‎شود بیان کرد: دادن گواهی به این صورت است که بعد از پایان دوره، کارگاه عملی به صورت کاربردی برگزار می‎شود که در این مرحله روش آزمون و خطا، یادگیری و نمونه‎های زیادی بررسی می‎شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه در این دوره ما به دو دسته گواهی می‎دهیم گفت: یک دسته افرادی هستند که تا مرز عملی می‌رسند و دسته دوم افرادی هستند که کار عملی و کارآگاهی انجام می‎دهند این دو مکمل هم هستند و هر فردی برای دریافت گواهی باید این دو مرحله را طی کند.

وی اظهار کرد: ملاک اخذ گواهی نمره‎ای که خبرنگار در امتحان به دست می‎آورد و نظر استاد در خصوص میزان توانمندی خبرنگار است، خواهد بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گلستان عنوان کرد: در مراسم اختتامیه این کلاس‎ها که با حضور استاندار گلستان برگزار می‎شود از افراد برتر در این حوزه‎ها تجلیل به عمل می‎آید.

منتظری اذعان داشت: از شهریورماه امسال با همکاری دانشگاه علمی و کاربردی دوره‎های پودمانی در رشته‎های خبرنگاری برگزار می‎شود، افرادی که بتوانند در این دوره‎ها رتبه بالایی کسب کنند با تخفیف ویژه می‎توانند در دوره‎های پودمانی هم شرکت کنند.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول