اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سازمان فضای سبز شهرداری گرگان برگزار کرد

نشست علمی با موضوع "درخت باستانی انجیلی" در گرگان

خبرگزاری فارس: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری گرگان در راستای ایجاد چشم‌اندازهای نوین به طور علمی به موضوع "درخت باستانی انجیلی" پرداخت.

نشست علمی با موضوع "درخت باستانی انجیلی" در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان نشست علمی با موضوع خاص "درخت باستانی انجیلی" پیش‌ازظهر امروز با حضور مدیران استانی و شهرستانی، اعضای شورای اسلامی شهر و کارشناسان و علاقمندان فضای سبز استان و گرگان به همت این سازمان برای معرفی بیشتر و کاربردهای مختلف این گونه گیاهی برگزار شد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری گرگان پیش‌ازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان در مورد اهمیت پرداختن به مقوله درختان بومی، گفت: درختان بومی مناطق با تطابق اکولوژیکی طی سالیان متمادی بیشترین پایداری را با شرایط محیطی دارند ضمن اینکه می‌توانند اطلاعات ارزشمندی از وضعیت منطقه در سال‌های دور را از طریق آنان به دست آورد.

موسی‌الرضا صفری ادامه داد: درخت انجیلی (parrotia persica) یکی از درختان بسیار قدیمی جهان است که خوشبختانه در منطقه ما به وفور یافت می‌شود.

وی در مورد ویژگی‌های این درخت تصریح کرد: ویژگی‌های بارز مانند شکل و اندازه تاج، توقع پایین برای نگهداری، شکل‌های تزیینی تنه و شاخه و رنگ‌های بسیار جذاب برگ‌ها در پاییز باعث می‌شود تا استفاده از این درخت در سطح فضای سبز منطقه مدنظر قرار گیرد.

در این نشست علمی کاشت این‌گونه گیاهی در سطح شهر به عنوان گیاه منظر، ایجاد سایه کنترل فرسایش، دیوارهای پرچینی و در جنگلداری‌های شهری توصیه شد.

لازم به ذکر است که به منظور آشنایی بیشتر شهروندان گرگانی با فضای سبز دوره‌های آموزشی شهروندی با عنوان "آشنایی با انواع  گل و گیاه زینتی" و روش‌های تکثیر و نگهداری آنان به صورت مستمر در محل سازمان پارک‌ها و فضای سبز واقع در خیابان شهید رجایی نبش  بلوار رسالت برگزار می‌شود.

سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری گرگان در نظر دارد در راستای اشاعه فرهنگ طبیعت‌گرایی و انس با طبیعت و حفظ و نگهداری فضای سبز یک‌دوره مسابقه نقاشی با موضوعات ایجاد و گسترش فضای سبز، تاثیر روحی و روانی فضای سبز و فضای سبز و کودکان در مورخ یکم و دوم بهمن ماه در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار کند.

شهروندان علاقمند می‌توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های 4-4436002 سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری گرگان تماس بگیرند.

انتهای پیام/2307/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول