اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 خبر داد

آغاز عملیات هرس زمستانه درختان شهرری

خبرگزاری فارس: معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 از آغاز عملیات هرس زمستانه درختان و درختچه‌های معابر شهری جنوب تهران خبر داد.

آغاز عملیات هرس زمستانه درختان شهرری

سعید شیرازی امروز درگفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از آغاز عملیات هرس زمستانه و تربیت درختان خزان‌دار با هدف تقویت و آراستگی درختان و درختچه‌های معابرشهری خبر داد.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 با اعلام این خبر گفت: فعالیت گروه‌های عملیاتی هرس زمستانه درختان خزان‌دار معابر، میادین، بلوارها و بوستان‌های این منطقه از اواخر فصل پائیز آغاز و تا نیمه اول اسفندماه ادامه دارد.

وی در با اشاره به اینکه با رعایت تمهیدات ترافیکی و جمع‌آوری ضایعات در زمان هرس، مشکلی برای تردد شهروندان ایجاد نخواهد شد، خاطر نشان کرد:‌ عملیات پیرایش درختان در خیابان‌های شهید علی‌نواز، شهید محبتی، قدس، دهخدا، خورسی، ترانسفور و بوستان‌های دانش، شهید دستواره، رشکان، جانبازان، زکریای رازی انجام شده است و تا پاک‌سازی کامل تمام موقعیت‌های منطقه به‌ صورت روزانه و مستمر ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه هرس و بازپیرایی شاخه‌های درختان هرساله با هدف رفع خطر شاخه‌های خشک، حذف شاخه‌های بیمار و همچنین آراستگی و تقویت درختان انجام می‌شود، عنوان کرد: گروه‌های عملیاتی مورد اشاره مجهز به ادوات و تجهیزات موردنیاز از جمله دستگاه هایکاتر، اره موتوری، خشک بر، قیچی مخصوص و ... هستند که فعالیت آنها به‌صورت مستمر از طرف سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران و ناظر دفع آفات منطقه 20 مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد.

شیرازی هرس زمستانه را عامل مهمی برای تقویت شاخه‌های تولید شده در سال آینده برشمرد و بیان داشت: ضدعفونی وسایل و ادوات هرس، استفاده از چسب مخصوص باغبانی، جمع‌آوری و انتقال سریع سرشاخه‌ها و رعایت نکات ایمنی از مواردی است که گروه عملیات هرس به‌منظور جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی ملزم به اجرای آن هستند.

انتهای پیام/2462/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول