اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی پروژه متروی فولادشهر:

احداث متروی فولادشهر سبب قطع هزار اصله درخت شد

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی پروژه متروی فولادشهر گفت: احداث متروی فولاد شهر سبب قطع یک‌هزار اصله درخت شد اما شرکت عمران فولادشهر تعهد واکاری سه برابری درخت در منطقه را داده است.

احداث متروی فولادشهر سبب قطع هزار اصله درخت شد

سید رسول موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به احداث مسیر متروی فولادشهر به مشخصات فنی مسیر متروی فولادشهر پرداخت و اظهار کرد: در مسیر احداث متروی فولادشهر تعداد زیادی اصله درخت وجود داشت که در جهت حفظ و جابه‌جایی آنها مذاکراتی که با شهرداری اصفهان صورت گرفت، اما نتیجه‌ای در بر نداشت.

وی ضمن ابراز تأسف از اینکه 200 اصله درخت در این مسیر قطع شد، افزود: عمده قطع درخت در رفیوژ وسط و شامل یک هزار اصله درخت با همکاری شهرداری بود که شرکت عمران فولاد شهر متعهد واکاری سه برابر درختان قطع کرده شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت عمران فولادشهر تصریح کرد: طول مسیر مترو فولادشهر در فاز نخست هفت کیلومتر است که در طرح اولیه قطع 3هزار و 300 اصله درخت پیش‌بینی شد، اما با مذاکرات مشاور طرح و تغییر مسیر قطع درخت کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: تغییر طرح در جهت کاهش قطع درختان 5 میلیارد تومان بار اضافه برای متروی فولادشهر داشت.

موسویان تأکید کرد: در چند طرح خط متروی فولادشهر گزینه بدون قطع درخت نداشتیم و در تمامی طرح‌ها قطع درخت لحاظ شده بود.

وی یکی از مشکلات احداث متروی فولاد شهر را شیب‌های تند منطقه عنوان کرد و گفت: این مسیر از ایستگاه اسلام آباد حدود 35 کیلومتر به صورت هم سطح و حدود 1.3 کیلومتر به صورت پل و حدود1.65 کیلومتر مسیر به صورت گالری و پنج ایستگاه است.

انتهای پیام/63012/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول