سید رسول موسویان در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به احداث مسیر متروی فولادشهر به مشخصات فنی مسیر متروی فولادشهر پرداخت و اظهار کرد: در مسیر احداث متروی فولادشهر تعداد زیادی اصله درخت وجود داشت که در جهت حفظ و جابهجایی آنها مذاکراتی که با شهرداری اصفهان صورت گرفت، اما نتیجهای در بر نداشت.
وی ضمن ابراز تأسف از اینکه 200 اصله درخت در این مسیر قطع شد، افزود: عمده قطع درخت در رفیوژ وسط و شامل یک هزار اصله درخت با همکاری شهرداری بود که شرکت عمران فولاد شهر متعهد واکاری سه برابر درختان قطع کرده شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت عمران فولادشهر تصریح کرد: طول مسیر مترو فولادشهر در فاز نخست هفت کیلومتر است که در طرح اولیه قطع 3هزار و 300 اصله درخت پیشبینی شد، اما با مذاکرات مشاور طرح و تغییر مسیر قطع درخت کاهش پیدا کرد.
وی ادامه داد: تغییر طرح در جهت کاهش قطع درختان 5 میلیارد تومان بار اضافه برای متروی فولادشهر داشت.
موسویان تأکید کرد: در چند طرح خط متروی فولادشهر گزینه بدون قطع درخت نداشتیم و در تمامی طرحها قطع درخت لحاظ شده بود.
وی یکی از مشکلات احداث متروی فولاد شهر را شیبهای تند منطقه عنوان کرد و گفت: این مسیر از ایستگاه اسلام آباد حدود 35 کیلومتر به صورت هم سطح و حدود 1.3 کیلومتر به صورت پل و حدود1.65 کیلومتر مسیر به صورت گالری و پنج ایستگاه است.
انتهای پیام/63012/صا20/ژ1001