اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود خبر داد

اعزام حدود یک هزار دانش‌آموز شاهرودی به اردوی راهیان نور

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان شاهرود از اعزام قریب به یک هزار دانش‌آموز پایه دوم متوسطه به مناطق عملیاتی جنوب در قالب اردوی راهیان نور خبر داد.

اعزام حدود یک هزار دانش‌آموز شاهرودی به اردوی راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود عباس مطهری عصر امروز در جلسه کمیته اجرایی بسیج دانش‌آموزی شاهرود که با حضور فرمانده سپاه و مدیر آموزش و پرورش شاهرود و اعضای ستاد در سالن جلسات سپاه شاهرود برگزار شد، گفت: ما از حضور دختران دانش‌آموز پایه دوم متوسطه و مسئولان آنها در اردوی راهیان نور تقدیر می‌کنیم و انتظار داریم از مدارس فعال در این اردو قدردانی شود.

وی افزود: جنگ دشمنان امروز، جنگ نرم و هدف گرفتن اعتقادات و فرهنگ جوانان این مرز و بوم است و ما باید تلاش کنیم تا با انجام برنامه‌های فرهنگی اثربخش این توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود اظهار داشت: فلسفه برگزاری اردوهای راهیان نور درس آمادگی دفاعی، آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع و جهاد است و این بسیار اهمیت دارد که نوجوان و جوان ما از نزدیک این موضوع را لمس کند.

دشمنان از فرهنگ شهادت وحشت دارند

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: دشمنان از فرهنگ شهادت ما که سرچشمه از قیام حسینی دارد، وحشت دارند و تلاش می‌کنند این را کم‏رنگ و محو کنند و ما باید نگذاریم و این تلاش‌ها برای همین است.

مطهری گفت: با توجه به سهمیه ابلاغی از استان، ما باید قریب به یک هزار دانش‌آموز را به مناطق عملیاتی اعزام کنیم و با توجه به علاقه‌ای که در بین دانش‌آموزان وجود دارد این امر محقق می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با تاکید بر همکاری بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش در این امر گفت: باید مجموعه بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش، توان خود را در ثبت نام و اعزام دانش‌آموزان قرار دهند و ما نیز هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.

اعزام دانش‏آموزان به راهیان نور ریلی انجام می‏شود

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به ریلی بودن اعزام دانش‏آموزان به این اردو گفت: اردوی راهیان نور پسران مانند دختران از طریق ریلی و با قطار انجام می‌شود و این باعث ارتقای امنیت و آرامش دانش‌آموزان و خانواده‌های آنهاست.

مطهری با اشاره به سه مرحله اعزام بیان داشت: سه کاروان راهیان نور سهمیه شهرستان شاهرود که در تازیخ‌های 6،14 و 20 بهمن ماه به استعداد هر کاروان 400 نفر اعزام می‌شوند و دانش‌آموزان به مدت چهار روز از مناطق عملیاتی شرهانی، فتح‏المبین، شلمچه و هویزه دیدن می‌کنند.

در این جلسه، گزارشی از عملکرد اردوی راهیان نور دختران ارایه و نقاط ضعف و قوت اردوی دختران بررسی و تاکید شد تا نواقص اردوی دختران در اعزام پسران به نقاط قوت تبدیل شود.

انتهای پیام/2249/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول