اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

گچساران محل اسکان راهیان نور می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به این‌که گچساران پل ارتباطی استان‌های جنوب با سراسر کشور است، این شهرستان محل اسکان موقت راهیان نور سراسر کشور می‌شود.

گچساران محل اسکان راهیان نور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید حسین صابری در نشست با خبرنگاران و در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر روند تکمیل مصلای گچساران و زیر گذر این شهرستان گفت: مصلا به عنوان یکی از نمادهای ماندگار در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که به عنوان پایگاهی برای اقامه نماز عبادی_سیاسی جمعه و همه مناسبت‌ها و مجالس در همه شهرها است.

وی افزود: خوشبختانه ساخت مصلای گچساران از مدت‌ها قبل در نقطه بسیار مناسب و فضای مطلوب به شکل سنتی_اسلامی شروع شده و عمده عملیات استحکامیآن نیز آغاز شده و امروز با حضور مجری و پیمانکار مربوطه و مسئولان محلی از نزدیک کارشناسی فنی شد و نکات لازم در ابعاد مختلف یادآوری شد.

صابری ادامه داد: مقرر شده ‌است که کار این پروژه به صورت جدی‌تر آغاز شود تا در شش ماه آینده شاهد برگزاری نماز جمعه در این مکان مقدس باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در زمینه روند تکمیل پروژه زیرگذر گچساران گفت: پروژه زیرگذر گچساران یک اتفاق عمرانی در سطح کاری نو و وسیع در مرکز این شهر صورت گرفته است.

صابری تصریح کرد: وجود آب‌های سطحی بالا، شبکه‌های متعدد کابل و فیبر نوری و برق و خط انتقال آب را می توان از مقصرهای غیر انسانی دانست که روند اجرایی پروژه را طولانی کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در ماه‌های آذر و دی که مقدمات این کار آغاز شد و بزرگانی که اقدام به کلنگ‌زنی کردند، به جز ایجاد زحمت و درد‌سر برای مردم و عبور و مرور آن‌ها کار دیگری نکردند.

صابری اظهار امیدواری کرد که شیرینی اتمام زیرگذر تلخی سختی‌های امروز را جبران خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اظهارات خبرنگار فارس مبنی بر لزوم فرمانداری ویژه برای گچساران و این‌که آیا تاکنون در این زمینه رایزنی یا برنامه‌ای در دست اقدام بوده است، گفت: در این زمینه تاکنون هیچ‌گونه طرح یا پیشنهادی مطرح نشده است اما در چارچوب مقررات، خدماتی که در فرمانداری‌های ویژه در یک شهرستان ویژه، خاص و گسترده قابل ارائه است در گچساران نیز می‌تواند قابل ارائه باشد.

صابری ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد استان بزرگی نیست که مدیریت کردن آن کاری سخت و دشوار باشد، این استان دارای هفت شهرستان بوده که اگر همه با هم در یک نگاه عدالت گونه به مسائل و امورات این شهر به خوبی توجه کنیم، یعنی ویژه نگاه کردن به این شهرستان که بخش عمده‌ای از فرمانداری ویژه را می‌تواند پوشش دهد.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر این‌که چه کسی باید درخواست فرمانداری ویژه را صادر کند، تصریح کرد: ما باید شرایط، معیارها و مشخصات فرمانداری ویژه را از نظر جمعیت، مسافت و بعد مسافت تا مرکز استان مطالعه و جمع‌بندی کرده و آن‌را به هیئت دولت ارائه دهیم.

صابری یادآور شد: البته هیئت دولت به دلایل متعدد مدتی است که موضوع ارتقا، الحاق و ویژه نگاه کردن به برخی مناطق را به دلیل تقاضای زیاد در دستور کار ندارد.

گچساران ایستگاه راهیان نور

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس در گچساران مبنی بر این‌که شنیده می‌شود که قرار است گچساران ایستگاه و محلی برای استراحت راهیان نور سراسر کشور شود، نظر شما در این زمینه چیست، تأکید کرد: این شنیده شما است و عقیده ما است.

صابری عنوان کرد: من به گچساران به عنوان پل ارتباطی استان‌های کشور به سمت خوزستان نگاه می‌کنم که در ایام تعطیلات عید و نیمه دوم زمستان شاهد عبور کاروان‌های راهیان نور از کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، فارس، هرمزگان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و اصفهان هستیم.

وی ادامه داد: قرار بر این است که کاروان‌های راهیان نور به خاطر وقوع حوادث دلخراشی که بر اثر تصادفات به‌وجود آمده است، شب‌ها به حرکت خود ادامه ندهند و از گچساران به عنوان محلی برای استراحت و اسکان موقت استفاده کنند.

انتهای‌پیام/82014/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول