اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

رکود واحدهای صنعتی دردآور است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: رکود واحدهای تولیدی آن هم در سال تولیدی ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی واقعاً برای همه ما دردناک و تأسف‌بار است.

رکود واحدهای صنعتی دردآور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرمؤذن عصر امروز در نشست با جمعی از صنعتگران و تولیدکنندگان اردبیل اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده واحدهای تولیدی استان اجرا نشدن ماده 28 قانون بودجه است که بر اساس آن بانک‌ها موظف بودند با بخشودگی شش درصدی جرایم استمهال اصل بدهی با سود اولیه را به مدت پنج سال تقسیط کرده تا بازپرداخت آن مشکلی برای تولیدکنندگان به وجود نیاورد.

وی تصریح کرد: با کارشکنی و تفسیر نابجای بانک مرکزی این ماده 28 اجرا نشده و این فرصت طلایی از بخش خصوصی استان و کشور سلب شده که به نظر می‌رسد در 2.5 ماه پایانی سال نتوان به صورت عملی در این زمینه اقدامی انجام داد.

پیرمؤذن خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود منتخبان مردم در مجلس با پیگیری‌های لازم و دفاع از بخش خصوصی اجرای ماده 28 را برای سال 92 احیا و عملی کنند.

این مسئول همچنین موضوع معافیت‌های مالیاتی شهرک صنعتی دو اردبیل را از دیگر مشکلات اساسی واحدهای تولیدی استان برشمرد و اضافه کرد: از لحاظ تقسیمات کشوری شهرک صنعتی شماره دو اردبیل از توابع نمین است که در نتیجه از معافیت مالیاتی 10 ساله بر اساس قوانین برخوردار است که متأسفانه با وجود پیگیری‌ها این معافیت‌ها در این شهرک اجرایی نشده است.

وی بیان کرد: اجرایی نشدن این اقدامات سبب شده واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک با مشکلاتی روبه‌رو بوده و بسیاری از آنها نیز به حالت رکود و تعطیلی کشیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل عدم اجرای مصوبات کمیته تسهیل را از دیگر فرصت‌های از دست رفته برای بخش خصوصی برشمرد و ادامه داد: برای بخش بازرگانی، صنعت و معدن استان 380 مصوبه کمیته تسهیل داشتیم که مجریان و مدیران مربوطه هنوز نتوانستند بخش عظیمی از آنها را برطرف کنند.

پیرمؤذن با یادآوری اینکه سال‌ جاری از سوی رهبر انقلاب به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، گفت: نامگذاری امسال یک فرصت استثنایی برای توسعه کشور محسوب می‌شد که متأسفانه برخی خلأها و ناهماهنگی‌ها سبب شده تاکنون این اهداف و هدف‌گذاری‌ها به نتیجه ننشیند.

وی گفت: باید به صورت منسجم و متحد برای حمایت از تولید ملی به پا خیزیم تا تولیدات داخلی بتوانند با تأمین نیازهای داخلی در سطح بین‌المللی نیز قابل رقابت باشند.

پیرمؤذن با بیان اینکه توسعه کشور در بخش‌های مختلف بدون توسعه اقتصادی میسر است، افزود: توسعه اقتصادی نیز بدون توجه به تولیدات داخلی و حمایت از تلاشگران عرصه صنعت و تولید امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/62004/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول