اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت مازندران خبر داد

اعلام فراخوان دریافت گواهینامه به واحدهای تولیدی مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: به زودی فراخوان آیین‌نامه اجرایی اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به واحدهای تولیدی و خدماتی در سطح استان ارائه می‌شود.

اعلام فراخوان دریافت گواهینامه به واحدهای تولیدی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار داشت: به زودی فراخوان آیین‌نامه اجرایی اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به واحدهای تولیدی و خدماتی در سطح استان ارائه می‌شود.

مرتضی هاشم‌پور اظهار داشت: به زودی فراخوان آیین‌نامه اجرایی اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به واحدهای تولیدی و خدماتی در سطح استان و دستورالعمل مربوطه جهت ثبت‌نام ارائه می‌شود.

هاشم‌پور افزود: با انجام مراحل کارشناسی و تایید کمیته فنی گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در طول سال به واحدهای تولیدی و خدماتی که دامنه فعالیت آنها حداقل در یک استان بوده اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به شرکت‌هایی که حداقل موفق به کسب 50 امتیاز از 100 امتیاز شوند داده می‌شود.

هاشم‌پور داشتن پروانه بهره‌برداری و مجوزهای بهداشتی و پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران از سوی استاندارد، ثبات نسبی در قیمت‌گذاری کالا و خدمات در چارچوب ضوابط قیمت‌گذاری مراجع قانونی و عدم افزایش بیش از یک بار در سال، تولید بر مبنای حداقل 50 درصد ظرفیت اسمی، نداشتن زیان مالی عملیاتی در سال مورد بررسی و سال قبل آن، گسترده توزیع کالا یا خدمات در سطح حداقل یک استان و کالا یا خدمات شاخص آن واحد را از جمله مهم‌ترین شرایط لازم برای اعطای گواهینامه دانست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به 4 شاخص مهم برای ارزیابی شرایط گواهینامه رعایت مصرف‌کنندگان اظهار داشت: شاخص قیمت کالا و خدمات با 10 زیر شاخص و 30 امتیاز، شاخص کیفیت با 9 زیر شاخص و 10 امتیاز، شاخص سوم شاخص رضایت مشتری که بسیار مهم است با 30 امتیاز و شاخص توزیع و خدمات پس از فروش با 11 زیر شاخص و 30 امتیاز در مجموع 100 امتیاز را در بر دارد.

هاشم‌پور با اشاره به شکل‌گیری کمیته فنی و اعضای آن گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئیس کمیته و رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان دبیر کمیته و نمایندگان استانداری، امور اقتصادی و دارایی، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی، سازمان جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان دامپزشکی، و حراست و کارشناسان مربوطه در سازمان صنعت،معدن و تجارت به عنوان اعضای کمیته فنی است.

وی زمان تجلیل از دریافت‌کنندگان گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را هفته اول اسفند ماه سال جاری اعلام کرد و اظهار داشت: حمایت از تولید و تشویق و ترغیب واحدهای تولیدی و خدماتی نمونه استانی که در تولید، توزیع و عرضه کالا و خدمات تلاش وافری برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان دارند و همچنین افزایش انگیزه و حساسیت در تولید‌کنندگان و ارائه دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف کنندگان از طریق فعالیت‌های فرهنگی و تشویقی، افزایش رقابت سازنده و موثر بین تولید‌کنندگان و ارائه‌کنندگان خدمات در جهت ارائه محصولات و خدمات با کیفیت برتر، تشویق مصرف‌کنندگان به استفاده از کالا و خدماتی که دارای علامت استاندارد و یا تاییدیه از مراجع ذی‌صلاح داخلی و بین‌المللی است و تلاش برای برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارائه مطلوب خدمات پس از فروش کالا از مهم‌ترین اهداف اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است.

انتهای پیام/86003/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول