اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خبر داد

راه‌اندازی رشته‌های فلسفه علوم اجتماعی و فلسفه علوم انسانی در مقطع دکترا

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اکنون رشته‌های فلسفه علوم اجتماعی و فلسفه علوم انسانی در مقطع دکترا در حال بررسی و مطالعه بوده و پس از تأیید در آینده راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی رشته‌های فلسفه علوم اجتماعی و فلسفه علوم انسانی در مقطع دکترا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدصادق موسوی‌نسب بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: این مؤسسه در سال 54 فعالیت خود را با عنوان مؤسسه در راه حق آغاز کرد و در سال 74 به مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تغییر نام داد.

وی با بیان اینکه رسالت مؤسسه آموزشی و پژوهشی نظریه‌پردازی برای حوزه‌های علوم انسانی و اسلامی است گفت: ترویج معارف ناب اسلام، پاسخ به شبهات فکری و فرهنگی و تربیت نیروهای انسانی مسلط به منابع دینی و علوم روز از جمله اهداف این مؤسسه است.

معاون آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در مؤسسه صورت می‌گیرد و تنها کسانی که سطح یک حوزه را به پایان رسانده باشند می‌توانند وارد مؤسسه شوند.

وی با اشاره به تعداد افراد متقاضی شرکت در آزمون مؤسسه گفت: 3 هزار نفر از طلاب سراسر کشور در سال گذشته متقاضی ورود به مؤسسه بودند که در نهایت 500 نفر به صورت حضوری و 240 نفر به صورت غیرحضوری پذیرفته شدند.

موسوی‌نسب با بیان اینکه هزار و 500 نفر از دانش‌پژوهان در مؤسسه مشغول تحصیل هستند گفت: این افراد در قالب 13 رشته در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول تحصیل هستند.

وی روانشناسی عمومی، جامعه‌شناسی فلسفه تطبیقی، علوم سیاسی مدیریت، کلام و تاریخ را از جمله رشته‌های مؤسسه ذکر کرد.

راه‌اندازی 10 دفتر در شهرهای مختلف

معاون آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به برخی گرایش‌های ابتکاری مؤسسه اشاره کرد و افزود: گرایش‌های «تاریخ تشیع اثنی عشری»، «تربیت دینی و دانش اجتماعی مسلمین» در مقطع کارشناسی ارشد و «فلسفه تعلیم و تربیت» و «فلسفه دین» در مقطع دکترا راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در مؤسسه به تقویت پایه‌های فکری و عقیدتی دانش‌پژوهان تأکید می‌شود گفت: دانشجویان با گذراندن درس‌های تخصصی یا مبانی فکری اسلامی نیازهای آنها واکسینه می‌شود تا دچار انحراف نشوند.

موسوی‌نسب با بیان اینکه با توجه به گستردگی فعالیت‌ها مؤسسه اقدام به راه‌اندازی 10 دفتر کرده است عنوان داشت: این دفاتر در شهرهای اصفهان، تهران، اردبیل، یزد، کرمان، کرمانشاه، اراک، کاشان، زنجان و بجنورد تأسیس شده است.

شرکت 40 هزار نفر در طرح ولایت

وی با اشاره به برگزاری آموزش‌های آزاد در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: تاکنون مؤسسه در این حوزه 17 دوره طرح ولایت ویژه دانشجویان را برگزار کرده است که 40 هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

معاون آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: 14 هزار نفر از استادان، دانشجویان و... در سال گذشته از مباحث آموزش‌های آزاد در زمینه معرفت‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی، نبوت، مبانی فکری و نظام سیاسی، فلسفه حقوق و اخلاق و ولایت بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه اکنون هجمه‌های فراوانی تهدیدکننده هستند گفت: فرقه‌های انحرافی در زمینه بهائیت، وهابیت و عرفان‌های کاذب در حال فعالیت هستند بنابراین تلاش می‌کنیم در آینده دفاتر استانی را در این زمینه فعال کنیم.

موسوی‌نسب به رشته‌های در حال تدوین اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی رشته‌های «معارف اسلامی و تاریخ اندیشه معاصر» و «معارف اسلامی و عرفان اسلامی» در مقطع کارشناسی، تاریخ تشیع، کلام اسلامی و فلسفه دین در مقطع کارشناسی ارشد و فلسفه علوم اجتماعی و فلسفه علوم انسانی در مقطع دکترا در حال بررسی است.

انتهای پیام/78003/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول