اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه:

پژوهش‌ها بر اساس نیازهای جامعه نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار بشرویه گفت: پژوهش باید بر اساس نیازهای جامعه و رفع مشکلات صورت گیرد و پژوهشی که تقاضامحور باشد فرهنگ‌سازی شود.

پژوهش‌ها بر اساس نیازهای جامعه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، غلامرضا پورسلطانی پیش از ظهر امروز در همایش پژوهش و فناوری تولید‌محور که در سالن مفتح این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با پژوهش و فناوری تاکیدات فراوانی داشته و پژوهشی را که منجر به تولید محصول شود موثر و کارآمد در پیشرفت کشور عنوان کردند.

وی ادامه داد: معظم‌له در فرمایشات خود اقتصاد مقاومتی را فراتر از یک شعار و واقعیتی که باید تحقق یابد بیان کرده که بهترین راهکار برای توسعه اقتصادی و پایداری اقتصاد مقاومتی در کشور شرکت‌های دانش‌بنیان است و باید دستگاه‌های دولتی با شناسایی و رصد نخبگان زمینه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم کنند.

فرماندار بشرویه تصریح کرد: امروزه دغدغه و نگرانی استکبار جهانی از بابت منابع غنی زیرزمینی و طبیعی ایران نیست بلکه آنچه سبب رعب و وحشت دشمن شده انجام پژوهش و تحقیق توسط جوانان در عرصه‌های مختلف علوم و فناوری‌های روز دنیا و دستیابی به پیشرفت‌های علمی و صنعتی ایران است.

پورسلطانی افزود: شکار پهپاد آمریکایی و هواپیماهای پیشرفته جاسوسی توسط جوانان این مرز و بوم نشان از نبوغ، تخصص و تلاش آن‌ها برای تبدیل تحریم‌های دشمن به فرصت دارد.

پورسلطانی با بیان اینکه پژوهش باید بر اساس نیازهای جامعه و رفع مشکلات صورت گیرد، افزود: پژوهش تقاضا‌محور که منجر به فناوری تولید‌محور و دانش‌بنیان شود پیشران تولید ملی و زیربنای اقتصاد مقاومتی است که باید فرهنگ‌سازی شود.

امام جمعه موقت بشرویه نیز در ادامه با بیان اینکه در بین تمام مکاتب الهی دین اسلام در ابعاد مختلف پرچمدار توسعه علم و دانش است، گفت: پیامبر اسلام نیز برای فراگیری علم و یادگیری علوم محدوده زمانی را تعیین نکرده و انسان را از زمان تولد تا زمان مرگ به فراگیری دانش تشویق می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر حدادیان عنوان کرد: ملت ایران نیز با پیروی از آموزه‌های دینی در ارتباط با پژوهش و تحقیق در بسیاری از دستاوردهای علمی روز دنیا مطرح است و تحریم‌های بیگانگان سبب رشد علم، اختراعات و اکتشافات در کشور شده است.

انتهای پیام/69006/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول