اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت کهنوج:

متولدان دی 86 تا اسفند 91 قطره فلج اطفال می‌خورند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهنوج گفت: در طرح ملی واکسیناسیون فلج اطفال به تمام متولدان دیماه 86 تا اسفند 91 که جمعیتی بالغ بر 9 هزار و 400 کودک در این شهرستان هستند قطره خورانده می‌شود.

متولدان دی 86 تا اسفند 91 قطره فلج اطفال می‌خورند

الهه رزاق‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: طرح ملی ریشه‌کنی فلج اطفال در شهرستان کهنوج در مرحله اول طی چهار روز از 17 تا 20 دیماه و مرحله دوم از 28 بهمن تا یکم اسفند‌ماه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح ملی به تمام متولدین دیماه 86 تا اسفند 91 که جمعیتی بالغ بر 9 هزار و 400  کودک هستند توسط 67 تیم شهری و روستایی و 15 ناظر و سوپروایزر دو قطره واکسن فلج اطفال خورانده می‌شود.

رزاق‌پور اذعان داشت: یکی از اهداف مهم این طرح کشوری، کشف هرگونه مورد فلجی در خانوارهای کهنوجی بوده که طی یک پرسش‌نامه از تمام خانوارهای کهنوجی پرسیده می‌شود.

وی افزود: فلج اطفال بیماری است که توسط  ویروس وحشی پولیو از طریق دفع مواد زائد بدن منتقل و سبب فلج اندام‌های تحتانی می‌شود و چندین سال است که در کشور ما به موازات افزایش ایمن‌سازی هیچ موردی دیده نشده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهنوج ابراز داشت: از آنجا که منطقه جنوب شرق همجوار با کشورهای پاکستان و افغانستان که از کانون‌های بومی فلج اطفال در دنیا هستند، است لذا باید برای ریشه‌کنی این ویروس وحشی طرح واکسیناسیون خانه به خانه ادامه یابد.

وی اظهار داشت: هر ساله این طرح با مشارکت اکثر ادارات کهنوج برای تامین خودرو و نظارت فرماندار شهرستان انجام می‌شود.

انتهای پیام/80008/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول