اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مشترکین آبفای همدان:

37 درصد آب بهای مشترکان صرف چاپ قبوض می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: قریب به 37 درصد آب‌بهای مشترکان صرف قرائت و چاپ می شود که این رقم سنگینی است.

37 درصد آب بهای مشترکان صرف چاپ قبوض می‌شود

سعید عبدالله‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه از مجموع صورت حساب‌هایی که ما برای مشتریان صادر می‌کنیم 9 درصد صورتحساب‌ها صفر ریال صادر می‌شود، اظهار کرد: این صفر ریال حساب کردن به علت مصرف کم آنهاست و یا به خاطر این است که واحدهای تجاری کم حساب هستند.

وی به تشریح صورتحساب مشترکان آب پرداخت و گفت: 60 درصد صورتحساب‌ها کمتر از 3 هزار تومان، 16 درصد از صورتحساب‌ها کمتر از 7 هزار تومان است و 24 درصد صورتحساب‌ها کمتر از 10 هزار تومان است.

معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: 72 درصد صورتحساب‌هایی که تحت عنوان قبوض آب بها و کارمزد دفع فاضلاب برای دوره دو ماهه مشتریان صادر می‌شود، به طور متوسط 3 هزار و 700 تومان است.

وی بیان کرد: همشهریان و مشترکان آبفای شهری به ازای هر قبضی که حضوری پرداخت می‌کنند، 6 هزار و 500 ریال بانک از شرکت آبفا کسر می‌کند که اگر 3 هزار و 500 ریال هزینه قرائت و چاپ نیز به این رقم اضافه شود، قریب به 37 درصد آب بهایی که از مشتریان دریافت می‌کنیم صرف قرائت و چاپ می شود که این رقم سنگینی است.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه به دنبال صرفه‌جویی در نحوه صدور قبوض آب بها هستیم، افزود: در روش قدیمی صدور قبوض آب بها، هر دو صورتحساب بر روی یک برگه A4 قرار می‌گرفت اما امروز با کوچک کردن اندازه قبوض هر سه قبض روی یک برگه A4 قرار می‌گیرد.

وی صرفه‌جویی در مصرف کاغذ را صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت عنوان کرد و گفت: زمانی که اندازه قبوض کوچک می‌شود، سرعت چاپ نیز بالا می‌رود و در قبض‌های جدید مصرف بهینه و غیر بهینه نیز برای مشتریان مشخص شود.

معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه گفت: در حال حاضر تنها 30 درصد قبوض مشترکان به صورت غیرحضوری و 70 درصد به صورت حضوری پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت غیر حضوری قبوض اظهار کرد: در صورت پرداخت غیر حضوری، ثبت اطلاعات مکانیزه بوده و احتمال خطا صفر می‌شود به طوری که با این سرعت، انتقال اطلاعات ما هم کمتر از 24 ساعت در حساب‌ها ثبت می‌شود.

عبدالله‌زاده بیان کرد: در پرداخت حضوری سرعت انتقال اطلاعات پایین است و هزینه‌های پرداختی مشترکان با تأخیر به شرکت انتقال می‌یابد.

وی در خصوص عدم صدور قبض برای مشترکان نیز خاطرنشان کرد: اگر اطلاعات مشترکان را داشتیم قبض صادر نمی‌کردیم اما اطلاعات مبسوطی از مشترکان آبفا نداریم.

معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به دو روش برای عدم صدور قبض که یکی ارسال پیامک به مشترکان بود، خاطرنشان کرد: ارسال پیامک به علت در دسترس نبودن اطلاعات مشترکان، میسر نشد.

وی گفت: در روش دیگر قبوض همزمان با قرائت آب‌بها همان لحظه چاپ شود که در این روش نیز قبوض مانند رسیده‌های دستگاه‌های ای تی ام بود که پس از مدتی اعداد از روی آن پاک می‌شد.

عبدالله‌زاده در پایان اظهار کرد: اگر سیستمی پیدا کنیم که پورتابل باشد و بتواند اطلاعاتی که به مشتری می‌دهد بر روی رسید تا یک سال باقی بماند، چاپ قبض نیز تغییر می‌یابد.

انتهای پیام/89003/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول