اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر ادبیات انقلاب فارس:

شعر انقلاب با جوانان شروع شد

خبرگزاری فارس: شاعر و استاد ادبیات فارسی دانشگاه شیراز با اشاره به برگزاری کنگره شب شعر انقلاب در شیراز گفت: شعر انقلاب با جوانان شروع شد.

شعر انقلاب با جوانان شروع شد

غلامرضا کافی، امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به میزبانی این شهر از سومین شب شب‌های شعر انقلاب، اظهار داشت: این شب شعر مانند تمام کنگره‌های شعر در کشور هدفی دارد و آن ایجاد پویایی در شاعران و کمک به ادامه حیات شاعری آنها است.

این شاعر استان فارس افزود: یکی از راه‌های تکریم هنر و هنرمند، ایجاد عرضه‌گاهی برای آنها‌ست که بهترین کار برای شاعران، می‌تواند، برنامه‌هایی از این دست باشد.

این استاد ادبیات پایداری دانشگاه شیراز ادامه داد: اگر کنگره‌ها و شب‌های شعر، با حسن سلیقه و در سطح خوب برگزار شود، تاثیر بیشتری دارد.

وی بیان داشت: حضور نسل چهارم انقلاب در مجموعه کسانی که در حوزه شعر انقلاب فعالیت می‌کنند، معنی جوان‌گرایی دارد.

این استاد ادبیات پایداری دانشگاه شیراز افزود: قبل از انقلاب اسلامی هرگز به جوانان در زمینه شعر مانند دوره بعد از آن بها داده نشده ‌است.

کافی ادامه داد: شعر انقلاب با جوانان شروع شده‌ است و ورود شاعران جوان در این زمینه، نوعی بدعت‌گذاری تلقی می‌شد.

این شاعر با اشاره به ویژگی‌های شعر خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های شعر، تعداد شاعران است که ما حضور بسیار آنان در شعر انقلاب را شاهد هستیم.

این استاد ادبیات فارسی دانشگاه شیراز تصریح کرد: در یکی از کتاب‌هایم به‌نام «ترکش کلمات» از حدود 190 شاعر در زمینه دفاع مقدس که زیر‌مجموعه ادبیات انقلاب است نام برده‌ام.

وی افزود: اکنون می‌توان از حدود 400 شاعر انقلابی که بسیار خوب و حرفه‌ای کار می‌کنند، نام برد.

کافی بیان داشت: فارس در تمام جریان‌های هنری مطرح بوده و در زمینه شعر انقلاب نیز پیشرفت خوبی داشته‌ است.

وی با اشاره به دیدار‌های شاعران با مقام معظم رهبری ابراز داشت: هر سال شاعران کشور با ایشان دیدار دارند که من در 10 جلسه آن حضور داشته‌ام.

این شاعر در بیان نظرات رهبر معظم انقلاب درباره شعر امروز گفت: ایشان اعتقادی به بهره‌برداری قشری در قالب ادبیات انقلاب ندارند.

این استاد ادبیات فارسی دانشگاه شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: ایشان معتقدند که نیاز نیست شعر به طور کامل در زمینه انقلاب سروده شود بلکه با حفظ آزادی شعر و شاعر می‌توان در چند بیت این گرایش را نشان داد.

انتهای پیام/2448/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول